Roditeljska ljubav i pažnja u toku prve godine stimuliraju duševni razvoj djeteta. Jer, svi se rađamo sa 100 milijardi nervnih ćelija, neke od njih spajaju se još u majčinom stomaku, dok ostale čekaju utiske iz vanjske sredine.
ISTRAŽIVANJA
Dječiji psiholozi smatraju da na način rješavanja problema, sposobnosti analiziranja i logičkog razmišljanja više utječu svakodnevna emotivna iskustva nego bilo koja pedagoška igra
Dijete je programirano za kontakt s drugim ljudima. Ilustracija
Roditeljska ljubav i pažnja u toku prve godine stimuliraju duševni razvoj djeteta. Jer, svi se rađamo sa 100 milijardi nervnih ćelija, neke od njih spajaju se još u majčinom stomaku, dok ostale čekaju utiske iz vanjske sredine.
Te ćelije čekaju da dijete grlite, nosate, da se s njim igrate, da mu pjevate, da stalno tumačite signale koje ono daje.
Dijete je programirano za kontakt s drugim ljudima, za doživljaje, komunikaciju, blizinu, toplinu. I tokom njegovog razvoja nervne ćelije će se, zahvaljujući svim tim novim iskustvima, spojiti u jednu izuzetno složenu mrežu.
Postoji šest različitih nivoa razvoja koji povezuju osjećanja djeteta s njegovim kognitivnim talentom, smatraju eksperti.
1. Pažnja - Kada se beba rodi, ulazi u svijet pun različitih utisaka koje treba staviti na određeno mjesto. Roditelji joj mogu pomoći ukoliko što prije upoznaju njene reakcije i prilagode joj se.
Kada ispruži ruke, vi ga podižite u naručje. Ilustracija
2. Ljubav - Kada dijete nauči klasificirati utiske, otvara se novi svijet. Međusobno oduševljenje pomaže djetetu da razumije kako ljudi mogu imati zajedničke doživljaje, što kasnije kod njega razvija osjećanja naklonosti, sažaljenja i ljubavi.
3. Komunikacija - Između četvrtog i 10. mjeseca dijete počinje primjećivati da ono što čini izaziva reakcije kod drugih ljudi. To je prvi oblik logičkog razmišljanja. Kada se ono smije i vi se smijte. Kada ispruži ruke, vi ga podižite u naručje. Dijete stiče naviku da izražava svoje potrebe i želje i shvata da postoji svijet odvojen od njega i da i drugi ljudi imaju osjećanja.
4. Složena uvježbanost - Pred kraj prve godine i početkom druge, dijete uočava detalje. Postaje sposobno protumačiti osjećanja i gestove drugih ljudi.
5. Stvaranje ideja - Između 18. i 24. mjeseca života dijete stvara unutrašnje slike, zamišlja ono što ne postoji i slikama daje nazive. Svi dotadašnji emotivni doživljaji čine da ove slike imaju smisla.
6. Govorite iz srca - Sredinom druge godine mališan već može razumjeti pojmove uz pomoć svojih emocija. Razočarenje koje doživljava kada mora nešto čekati uči ga šta zanče pojmovi ''sada'', i ''kasnije''.