Djeca s ADHD-om prosječno su ili natprosječno inteligentna, ali na drugačiji način savladavaju gradivo, pamte i reproduciraju to znanje od većine svojih vršnjaka.
Oni imaju intelektualne kapacitete za savladavanje gradiva, ali se način na koji oni savladavaju gradivo, pamte i reproduciraju to znanje razlikuje od prosjeka. Njima je teško sjediti u klupi, biti mirni 45 minuta, teško im je savladati klasični način predavanja, prilikom čega moraju sjediti i primati slušne podražaje od nastavnika. To su djeca koja mnogo bolje uče i bolje savladavaju gradivo uz pomoć vizuelnih pomagala nego samo slušajući ili čitajući iz knjige.
Radno pamćenje neophodno je da bismo proveli zadatak od tačke A do tačke B i da bismo, naprimjer, mogli pisati diktate, reproducirati nekakvu pričicu ili pjesmicu, naučiti pjesmicu napamet, a to je od prvog do četvrtog razreda vrlo često. Ta djeca ne mogu naučiti pjesmicu a da je, naprimjer, ne odrepaju, otplešu, nacrtaju, prepričaju.
Vrlo im je teško i prepisivati s table, jer je kod djece s hiperkinetskim poremećajem, zapravo, produženo vrijeme koje im je potrebno da odreagiraju na određeni podražaj. Iako djeluju veoma brzo, ta djeca malo sporije procesuiraju informacije, malo sporije pišu i potrebno im je dati više vremena da bi neke stvari prepisali.