Radovi na Bistričkoj stanici u završnoj su fazi, a otvorenje se očekuje krajem godine.
Ovu informaciju za Fenu je potvrdila Merima Arifhodžić, pomoćnica gradonačelnice Sarajeva za urbano planiranje, investicije, stambene i komunalne poslove.
Grad Sarajevo ranije je riješio stambeno pitanje za sedam porodica koje su godinama živjele u ovom za stanovanje neuslovnom objektu, nakon čega je počela obnova, a radovi na rekonstrukciji, rehabilitaciji i sanaciji nisu prestajali ni tokom pandemije.
- Sretni smo zbog toga, a Grad Sarajevo će angažovati vrhunske arhitekte kako bi na najbolji mogući način osmislili koncepciju stare Bistričke stanice, a sve u svrhu očuvanja tradicije jedine i važne željezničke stanice iz austrougraskog perioda. Uskoro će biti završeni unutrašnji i vanjski radovi, kao i hortikulturno uređenje – rekla je Arifhodžić za Fenu.
U jednom dijelu ove stanice planiran je i izložbeni prostor koji će podjećati na dugu historiju željeznica u Bosni i Hercegovini.
Ovaj reprezentativni objekat velike historijske vrijednosti, kako tvrdi, postat će mjesto susreta kulturnih i društvenih događaja značajnih za Grad Sarajevo.
Ova zgrada, izgrađena je na najvišoj tački Bistrika, nakon što su austrougarske vlasti 1882. godine željeznicom uvezale Sarajevo sa Slavonskim Brodom i Budimpeštom. Tada se stvorila potreba da se sa Sarajevom povežu i istočni dijelovi BiH, gdje su, uz granicu sa Srbijom, bili stacionirani vojni garnizoni.
Tako je stvorena ideja o izgradnji tzv. Istočne pruge, prema Višegradu , odakle se preko Šarganske osmice moglo putovati dalje, za Beograd, Sofiju, Solun i Istanbul.
1906. godine puštanje pruge u promet ozvaničeno je i otvaranjem zgrade Željezničke stanice na Bistriku.
- Bistrička stanica je simbol grada Sarajeva, kojem ovom obnovom vraćamo autentični izgled. Čuvanjem objekta podsjećamo na našu baštinu i lijepe uspomene generacija i poboljšavamo turističku ponudu Sarajeva – poručila je Arifhodžić.