U Travniku je jučer održana javna rasprava o projektu brze ceste za dionicu Nević Polje – Travnik – Turbe – Jajce. Izgradnjom ove dionice put od Travnika do Jajca, umjesto sadašnjih 76 kilometara, bio bi skraćen na 43 kilometra. Na dionici je planirana gradnja 18 mostova i 11 tunela, od kojih bi najzahtjevniji bio tunel Karaula, dug 5,1 kilometar.
Drugo rješenje
Nakon prezentacije zamjerku na trasu imali su predstavnici Mjesne zajednice Nević Polje iz općine Novi Travnik u kojoj bi zbog izgradnje trebale biti srušene četiri kuće.
- Mi iz MZ Nević Polje se ne slažemo s ovom trasom. Smatramo da treba naći drugo rješenje – kazao je predsjednik MZ Robert Fišić.
Njega je podržao i Marijan Marijanović iz iste mjesne zajednice, koji je ujedno i vijećnik u OV Novi Travnik.
Lejla Salkić, pomoćnica ministra prostornog uređenja, pojasnila je kako je brza cesta projekt od javnog interesa i za Federaciju BiH i za Srednjobosanski kanton te da se poklapa s prostorno-planskom dokumentacijom.
- U narednih 15 dana neophodna je podrška projektu. Bez saglasnosti i podrške nema gradnje i to povlači odgovornost – kazala je Salkić.
Podršku projektu iskazali su mještani MZ Nova Bila u Općini Travnik, gdje će biti srušeno šest objekata.
- U Novoj Biloj će biti porušeno šest objekata, ali mi podržavamo ovaj projekt, koji je prioritet – kazao je Nikola Biljaka.
Načelnik općine Travnik Admir Hadžiemrić istakao je kako brza cesta nije samo problem Travnika i Novog Travnika nego cijele BiH zbog usporene komunikacije.
- Brza cesta je važnija od pojedinačnih interesa jer donosi više koristi i benefita od pojedinačnih strahova. Mi jedva čekamo brzu cestu, i građani i privrednici – naglasio je Hadžiemrić.
Važna komunikacija
Na kraju javne rasprave je sugerirano predsjedavajućim općinskih vijeća da u roku od 15 dana sazovu vanredne sjednice kako bi se podržao ovaj projekt i da Srednjobosanski kanton ne bi ostao bez važne komunikacije.
Premijer Lendo: Nije ovo lokalni put da krivudamo i ispunjavamo želje
O brzoj cesti se govori već 15 godina, rekao je jučer kantonalni premijer Tahir Lendo i dodao kako se odustalo od zamisli o gradnji većih projekata da bi se realizirala ova saobraćajnica.
- Brza cesta je realno rješenje za nas, što će dati novi zamah ovom kantonu. Proglašen je projektom od javnog interesa i ovo nije lokalni put da bi se moglo krivudati i ispunjavati želje – poručio je premijer Lendo.
18
mostova imat će brza cesta
11
tunela imat će brza cesta
5,1
kilometar bit će dug tunel Karaula