Pregledavanje Facebooka u posljednje dvije godine palo je za 50 posto. Popularna društvena mreža tada je bilježila 8,5 milijardi mjesečnih pregleda i bila je druga najposjećenija stranica poslije nedodirljivog Googlea. Sada bilježi tek 4,7 milijardi, piše ''Forbes''.
Nagli pad u popularnosti može se pripisati kontroverznom skandalu s privatnim podacima korisnika, "Facebook-Cambridge Analytica", ali to nije jedini problem kompanije Marka Zakerberga (Zuckerberg).
Naime, sve više tinejdžera i mladih odustaje od te platforme, a kao glavni razlog navode svoje roditelje.
- Kada su naši roditelji počeli da otvaraju svoje profile, tu je bio kraj - rekao je Džordan Ranford (Jordan, 24), korisnik Facebooka za ''Guardian'', sumirajući stavove svoje generacije.
Problem "Roditelja na Facebooku" može djelovati simpatično i bezazleno, ali podaci pokazuju da je gotovo tri miliona Evropljana ispod 25 godina ugasilo svoje račune ili su prestali redovno da posjećuju svoje profile kada su njihove majke i očevi prepoznali sve blagodati virtuelne komunikacije.
Zbog toga, ali i skandala sa zloupotrebom podataka korisnika, Facebook je u julu pretrpio i nezapamćeni udarac izgubivši 120 milijardi dolara u tržišnoj vrijednosti u samo jednom danu. Zakerberga, lično, to je koštalo 17 milijardi dolara u privatnom bogatstvu, procjena je ''Guardiana''.
Pad u korisnicima, osim Facebooka, nedavno je objavio i Snapchat, koji je zbog naprasnog redizajna ostao bez tri miliona korisnika. Twitter je ostao bez pet milijardi dolara u tržišnoj vrijednosti nakon nespretnih pokušaja kontrole sadržaja. Navodno izbrišu i do milion "trolerskih" i računa dnevno.
Sve su to dobre vijesti za druge platforme koje pretendiraju na tron najposjećenije stranice na internetu, poput YouTubea.
Teško, ipak, da će neko s prvog mjesta izgurati Google, koji bilježi 15,2 milijarde posjeta u mjesecu, no YouTube je namirisao krv pa s 4,5 milijardi pogleda opasno stoji za vratom Facebooku, čije su se brojke već prepolovile na 4,7 milijardi. U konkurenciji je još i Amazon, koji s dvije milijarde pogleda cilja četvrtu poziciju da preotme Yahoou.