Društvena mreža Facebook je godinama dozvoljavala najvećim svjetskim tehnološkim kompanijama pristup ličnim podacima korisnika, i to znatno veći nego što su to predstavili javnosti, objavio je "New York Times".
Prema podacima lista na stotinama dokumentiranih stranica, Facebook je imao posebne dogovore s određenim kompanijama.
Facebook je neprestano rastao, dobivao na broju korisnika i sve više zarađivao na reklamama. Partnerske kompanije su dobile karakteristike koje su ih činile atraktivnijima, a korisnici najpoznatije društvene mreže povezivali su se s prijateljima putem raznih internet-stranica i uređaja.
Ova društvena mreža je na taj način stekla nevjerovatan monopol nad ličnim podacima gotovo 2,2 milijarde osoba, a upravljanje njima nije bilo transparentno.
Facebook je sarađivao s drugim kompanijama, bilo da se radi o onima koje su imale internet-stranice, aplikacije ili pretraživače, a u toj saradnji su svi dobili nešto.
"Microsoftovom" pretraživaču Bing dopustio je da bez odobrenja svojih korisnika dobije uvid u sve prijatelje koje taj korisnik ima na poznatoj društvenoj mreži. I Netflix i Spotify mogli su da čitaju poruke korisnika.
"Amazon" je dobio dozvolu Facebooka da dolazi do podataka o korisnicima, konkretno do imena i prezimena i informacija o tome kako da ih kontaktira i to preko njihovih prijatelja. "Yahoo" je mogao da gleda objave prijatelja korisnika čak i ovog ljeta, uprkos njihovim izjavama u javnosti, da su s tim prestali početkom godine.
Za Facebook se od marta vezuje niz skandala s privatnim podacima korisnika, kada je otkriveno da je konsultanska kompanija "Cambridge Analytica" iskoristila podatke o korisnicima kako bi pomogla u predsjedničkoj kampanji 2016. godine Donaldu Trampu (Trump). Poslije priznanja o kršenju poverenja korisnika, Mark Zakerberg (Zuckerberg) je u aprilu uveravao zakonodavce da korisnici imaju potpunu kontrolu nad svim što dijele na Facebooku.
Ali, dokumenti i razgovori sa 50 bivših zaposlenih u Facebooku i njihovih korporativnih partnera dovode u pitanje i to da li je Facebook izbjegao odredbe ugovora koji su sklopili s američkom Federalnom trgovinskom komisijom 2011. godine, po kojem im je bilo zabranjeno dijeljenje podatka korisnika bez njihovog izričitog pristanka.
Dokumenti opisuju kako je više od 150 preduzeća profitiralo od poslovanja s Facebookom, uključujući jednu koja se bavi online prodajom, kao i portal sa zabavnim vijestima ali i kompanije koje se bave proizvodnjom automobila i medijskom organizacijom.
Najstariji posao koji je Facebook sklopio s jednom od takvih kompanija je iz 2010. godine, a svi su bili aktivni 2017. godine. Neki od njih su bili aktivni i ove godine. Izvršni direktori Facebooka su priznali da su prošle godine imali greške u postupanju.
Facebook nikada nije prodavao podatke svojih korisnika. Sklapali su partnerstva o podacima korisnika od svojih početaka i širili su bazu podatka o svojim korisnicima.
Do 2013. godine je sklopio toliko takvih partnerstava da ih zaposleni srednjeg nivoa nisu mogli ni pratiti, piše "New York Times", pozivajući se na razgovore s bivšim zaposlenima.