Pranaj Perumalia (Pranay) zračio je srećom kada je uhvatio ruku svoje nevjeste Amrute Varšini (Amruthe Varshini). Vješali su cvjetne aranžmane jedno drugom, a rođaci su na njih bacali zrna riže koja su ostajala u njihovoj kosi.
Ali, dok su oni slavili, nisu ni slutili da su već te večeri u smrtnoj opasnosti. Samo nekoliko sedmica kasnije, jednog poslijepodneva napustili su ljekarsku ordinaciju u gradu na jugu Indije u kojem su odrasli. Muškarac im je prišao s leđa držeći u ruci veliki mesarski nož. Snažno je zarezao Pranajev vrat usmrtivši ga na mjestu.
Stravičnu priču donosi "Washington Post", a pozadina krvavog ubistva nepremostive su razlike u Indiji uslijed kastinskog sistema. Dvadesettrogodišnji Pranaj je, naime, bio Dalit, odnosno pripadnik kaste "nedodirljivih", dok je 21-godišnja Anrute pripadala višoj kasti. Njena bogata i moćna porodica na vjenčanje je gledala kao na neprihvatljivo poniženje, a djevojčin otac T. Maruti Rao bio je zbog toga toliko bijesan da je angažirao plaćene ubice da liše života njegovog zeta, piše list pozivajući se na dokumente sa suđenja.
Indijsko društvo mijenja se, ali nedovoljno brzo za parove poput Pranaja i Amrute koji svojim brakovima prkose staromodnom sistemu hijerarhije i diskriminacije. Indija ubrzano raste, milioni su se izdigli iz siromaštva, raste broj obrazovanih, a gradi se i jedna od najbrže rastućih ekonomija na svijetu, ali kastinski sistem utemeljen na determinaciji identiteta i socijalnog statusa pri rođenju ostaje čvrsto ukorijenjen u temelje društva.
Sistem je posebno uporan kada je u pitanju (ne)tolerancija spram brakova između članova različitih kasti. Studija iz 2017. pokazala je da je manje od šest posto indijskih brakova sklopljeno između pripadnika različitih kasti, a brojka se gotovo nimalo nije mijenjala protekle četiri decenije.
Umjesto da se razvija tolerancija, pokušaji rastezanja staromodnih granica često dovode do nasilja. U proteklih godinu dana prijavljeni su slučajevi ubistava zbog braka između pripadnika različitih kasti u državama Gujarat, Tamil Nadu, Madja Pradeš (Madhya Pradesh) i Andra Pradeš (Andhra). Koliko je problem dubok svjedoči i činjenica da je kćerka jednog političara iz vladajuće stranke u Indiji javno zatražila zaštitu od svog oca nakon što se udala za "nedodirljivog".
- Takvi nasilni ispadi događaju se u ime tradicije i časti, ali motivi idu puno dublje. Ako se žena može udati za koga god poželi to duboko destabilizira cijeli indijski društveni sistem- objašnjava historičarka i stručnjakinja za pitanje kasti Uma Čakravarti (Chakravarti).
Amruta je u napadu ostala nepovrijeđena. Sada živi s Pranajevim roditeljima na rubu naselja "nedodirljivih", a u naručju joj je njihov šestomjesečni sin. Radi vlastite sigurnosti Amruta ne izlazi iz kuće koja je u potpunosti pokrivena nadzornim kamerama.
Pranajeva porodica izdigla se iz očaja i bijede Dalita, ponajviše zahvaljujući njegovom ocu Balasvamiju (Balaswamyju) koji je život proveo kao činovnik u osiguravajućoj kući. Amruta je, pak, odrasla u kući udaljenoj samo pet minuta vožnje, u golemom zdanju koje je sagradio njezin otac, bogati investitor u nekretnine u Telangani.
Post navodi kako Daliti čine gotovo 17 posto od oko 1,3 milijarde stanovnika Indije, ali su na dnu kastinske hijerarhije. Nakon višestoljetne degradacije, polako grade svoj put prema višem obrazovanju, karijerama i politici, ali to je bolno spor put. Jer, kao što slučaj zaljubljenog para pokazuje, iako su "nedodirljivi" sve prisutniji u društvu, to i dalje ne znači da se smiju vjenčati s kim žele ili živjeti gdje hoće.
Ljudi u Indiji, navodi se, naprosto nisu ravnopravni.
Kada je Amruta krenula u školu, roditelji su joj strogo zabranili da se druži s pripadnicima nižih kasti. Ipak, kompleksnost kastinskog sistema bila je daleko od njenog uma kada je u devetom razredu s prijateljima otišla u kino gdje je počela tragična ljubavna priča. Prepoznala je Pranaja iz škole. Godinu dana stariji mladić bio je inteligentan i atletski građen, odmah ju je privukao. Počeli su se dopisivati, potom i razgovarati preko telefona.
Njihovo rastuće prijateljstvo odmah je izazvalo probleme. Kada je njezin otac saznao s kim se druži, brutalno ju je pretukao po prvi, ali ne i zadnji put. Oduzeo joj je mobitel i laptop te je preselio u drugu školu, a idućih nekoliko godina mladi se par gotovo nikada nije mogao vidjeti.
- Mogu te udati za prosjaka iz više kaste, ali nećeš se udati ni za koga iz niže - često joj je govorio.
Oboje su krenuli na koledž - Pranaj je sanjao o karijeri inženjera, a Amruta je studirala modni dizajn. Sve vrijeme je strahovala da će je otac udati za nekoga koga ne voli te se obratila Pranaju. Skovali su plan da pobjegnu i potajno se vjenčaju.
Kada joj je majka otišla na popodnevni počinak, 30. januara prošle godine, Amruta se s unaprijed pripremljenom haljinom iskrala iz kuće. Ponijela je samo svoja školska svjedočanstva i lične dokumente.
Pranaj ju je čekao na dogovorenom mjestu. Bojali su se, ali nisu odustajali. Zatražili su izdavanje pasoša te su se unaprijed pripremali za test poznavanja engleskog jezika jer im je želja bila pobjeći i nastaniti se u Australiji te pokrenuti posao. Maštali su o otvaranju farme krava ili možda modnog salona.
Vjenčali su se u prisustvu tek nekolicine prijatelja, u hramu u Hiderabadu koji vodi hinduistička reformistička grupa poznata po svojim tolerantnim stavovima naspram miješanja kasti.
Ipak, nakon vjenčanja vratili su se kućama i čekali putne dokumente, a pet mjeseci kasnije Amruta je ustanovila da je trudna pa su selidbu u Australiju odgodili. Tada su odlučili organizirati svadbeno slavlje kojem su nazočile stotine gostiju.
Pranajevi roditelji znaju koliko smo se voljeli - zaključuje Amruta.
Roditelja mladenke nije bilo. Oni su u tom trenutku već mjesec dana planirali mladoženjino ubistvo.
Prema sudskim dokumentima, navodi Washington Post, Amrutin otac platio je 150 hiljada dolara za ubistvo zeta kojeg nije mogao prihvatiti, a u organizaciji zločina kao posrednik mu je pomogao visokopozicionirani lokalni političar.
Nakon Pranajevog ubistva na izlazu iz ordinacije u koju su došli na kontrolu trudnoće, Amruta je nazvala oca, što su zabilježile i nadzorne kamere.
- Šta si to učinio - zavrištala je i onesvijestila se.
Mladićevo ubistvo duboko je podijelilo lokalnu sredinu. Dok su brojni dolazili u kuću ubijenog "nedodirljivog" iskazati podršku, a neki čak i predlagali da se mladom Indijcu podigne spomenik, drugi su govorili kako se to moglo i očekivati s obzirom da se radilo o "nemogućem" i "neprihvatljivom" braku.
Formirana je čak i "Asocijacija za zaštitu roditelja" koja je okupila stotine kastama sklonih roditelja. Amrutin otac redovno je dobivao posjete i pisma podrške u zatvoru iz kojeg su ga u međuvremenu pustili da se brani sa slobode.
Agonija nesretne djevojke nastavlja se, a Pranaj joj ostaje samo uspomena. Njegovi roditelji su prihvatili i nju i njenog sinčića, a ona ih smatra svojim novim ocem i majkom.
- Moj otac je kriv za njegovu smrt, ali barem