Brend torbi Hermes vjerovatno je najpopularniji i najekskluzivniji na svijetu, a ljudi čak kampuju ispred butika u Parizu ne bi li među prvima mogli da kupe svoje parče luksuza.
Turisti obožavaju shopping u Parizu, a najbolji je sigurno u pariskom butiku kuće „Hermes” (u originalu „Hermès”) koji u ponudi ima veliku selekciju ovih skupocjenih torbica koje su tokom godina postale statusni simbol.
Hermes je godinama odolijevao navali kupaca sa strogom politikom i pravilima kupovine, kao i onom famoznom listom čekanja koja je znala da se rastegne na nekoliko godina.
Međutim, zbog jačanja azijskog tržišta i novonastalih milionera, ta ekskluzivnost je počela da se gubi.
Odjednom smo Hermes mogli da vidimo čak i u online radnjama gdje su se torbice preprodavale za još basnoslovnije iznose.
Kontrola kupovine je trebalo da postane strožija, pa je Hermes ograničio određene modele i broj istih koji mogu da se kupe.
Kratka istorija torbi - kako su Hermès Birkin, Kelly i Louis Vuitton ušli u istoriju ?
Još jedan korak ka vraćanju ekskluzivnosti napravljen je posjetama u najpopularniji butik smješten na adresi „Faubourg Saint Honore at 24”, a koji se uglavnom odnosi na sve kupce koji nisu stalni i koji ne poznaju menadžere ove radnje.
Ovo pravilo je rezultovalo redovima ispred prodavnice koja se otvara u 10:30 sati.
Kako to obično biva, grupa ljudi je našla način za brzu zaradu, pa su počeli da kampuju ispred butika samo kako bi svoje mjesto u redu prodali nekome za oko 200 dolara.
Radi se o ljudima koji nisu kupci niti imaju namjeru da uđu u radnju, ali će za određeni iznos svoje mjesto rado prepustiti nekoj modno osviještenoj Kineskinji koja je u Pariz stigla u nadi da kupi skupocjenu torbicu.
U slučaj se umiješala i policija koja je prije neki dan rastjerala "kampere" koji su spavali ispred butika od šest sati ujutru.
Prema informacijama koje kruže forumima, Hermes nema namjeru da promijeni ovo pravilo, a kao mjeru sigurnosti su angažovali radnika obezbjeđenja koji prati kupce na dogovoreni termin.