NASA razvija novi nadzvučni avion, a već su krenule usporedbe s kultnim Concordeom, prvim putničkim avionom na svijetu koji je mogao letjeti brže od brzine zvuka.
Eksperimentalni NASA-in avion nazvan X-59 razvija se u sklopu misije Quesst (Quiet Supersonic Technology) svemirske agencije. Planirano je da ima svoj prvi testni let kasnije ove godine, a NASA se nada da bi rezultati mogli promijeniti pravila zabrane nadzvučnog leta iznad kopna.
NASA vjeruje da zvučni udar - zvuk koji nastaje kada neki objekt probije zvučni zid - X-59 može svesti na jedva čujan zvučni udar s tla. Svemirska agencija kaže da bi zvučni udar koji proizvodi X-59 imao percipirani nivo glasnoće na tlu od oko 75 decibela.
NASA-in avion, koji pokreće jedan motor, dug je 30 metara i širok devet.
Njegova projektirana brzina bit će 1,4 Macha ili oko 925 milja na sat, što znači da bi put između Londona i Njujorka mogao preletjeti za manje od četiri sata. X-59 će letjeti na visini od 17 kilometara.
Očita razlika između X-59 i četveromotornog Concordea je u tome što je potonji bio putnički mlažnjak dizajniran za letenje na komercijalnim rutama, prenosi Jutarnji.hr.
Concorde, koji su dizajnirali Britanci i Francuzi, počeo se koristiti 1970-ih, a povučen je 2003. Mogao je prevesti između 92 i 128 putnika, dok će X-59 će imati mogućnost da u njega stane samo pilot.
Zvučni udar koji je izazivao Concorde bio je znatno veći od onog kod X-59. Prema NASA-inim izračunima, smatralo se da na tlu on iznosi oko 105 decibela.
Taj nadzvučni putnički mlažnjak krstario je na većoj visini od X-59, na oko 18 kilometara. Također je letio brže od X-59, s maksimalnom brzinom krstarenja od 2,04 Macha, ili 1354 milje na sat.
Najbrži let Concordea od Londona do Njujorka dogodio se 7. februara 1996., kada je navedenu razdaljinu preletio za samo 2 sata i 52 minute.