Električni automobili mogli bi uveliko pomoći u stabilizaciji elektroenergetskih mreža te pomoći razvoju obnovljivih izvora energije, tvrdi se u studiji objavljenoj u časopisu Nature.
Prelaz na obnovljive izvore energije poput vjetra ili sunca ključan je za suočavanje s globalnim zagrijavanjem, prenosi Hina.
Tehnologija "Vehicle to grid" (V2G), koja je trenutno u razvoju, omogućuje električnim automobilima da se pune kada ima puno električne energije na raspolaganju te da je ponovo vraćaju preko istog terminala kada padne količina energije u mreži.
Ponovna upotrebu istrošenih baterija
Povećanjem broja električnih automobila te bi se potrebe za skladištenjem mogle zadovoljiti do 2030. godine u većini zemalja svijeta, prema izračunima istraživača Chengjian Xua sa Univerziteta u Leidenu u Nizozemskoj.
Baterije bi mogle ponuditi kapacitet od 32 do 62 teravata do 2050. godine, što je više od potreba za skladištenjem koje je procijenila Međunarodna agencija za obnovljivu energiju.
Ovaj izračun uključuje i ponovnu upotrebu dragocjenih istrošenih baterija, koje se zbog 20 ili 30 posto gubitka autonomije smatraju nedostatnima za automobile.
- Korištenje električnih automobila za skladištenje električne energije smanjilo bi potražnju za skladištenjem energije i klimatske posljedice povezane s proizvodnjom opreme za skladištenje - rekao je Xu za AFP.
Istraživač računa na ograničeno učestvovanje korisnika električnih automobila u V2G sistemu, budući da bi ti ciklusi mogli malo smanjiti vijek trajanja baterije.
Ovo je učestvovanje "ključno" i vlada može "odigrati važnu ulogu s poticajima", naglasio je Xu, s mikro-plaćanjima za pojedince koji povezuju svoj automobil s terminalom i dijele svoju električnu energiju, ili obavezom kompanija da povezuju svoje vozne parkove.
Nekoliko proizvođača testira vozila
Studija uključuje podatke sa kineskog, evropskog, američkog i indijskog tržišta te uzima u obzir faktore kao što su različite tehnologije baterija, pređene udaljenosti automobila ili prosječne temperature koji utječu na trajanje baterije.
Nekoliko proizvođača kao što su Hyundai ili Renault već testiraju vozila opremljena V2G, naprimjer u Utrechtu.
Neki Tesla atomobili su također već kompatibilni, kao i mnogi kućni punjači.
Renault procjenjuje da bi u slučaju iznajmljenog električnog automobila vozač i marka mogli podijeliti do 400 eura godišnje ako svoj automobil ostavi uključen u struju osam sati dnevno.