Iako je broj električnih vozila u svijetu još relativno malen u odnosu na vozila s motorom s unutarnjim sagorijevanjem, jedna američka studija mogla bi potaknuti njihovu veću prodaju.
Dišni putevi
Naime, novi podaci Američkog udruženja za pluća, otkrili su da bi veća popularnost električnih vozila mogla imati pozitivan utjecaj na zdravlje ljudi. Kako navode, ako samo SAD prijeđe na vozila s nultom emisijom i električnu energiju iz obnovljivih izvora, moglo bi se spriječiti gotovo 2,8 miliona napada astme kod djece i više od 500 slučajeva dojenačke smrti do 2050. godine. Također, moglo bi se eliminirati gotovo 2,7 miliona slučajeva bolesti gornjih dišnih puteva kod djece. Procjenjuje se da bi čišći zrak mogao spasiti 100 hiljada života djece i odraslih.
Prometni sektor vodeći je izvor i onečišćenja zraka i klimatskih kriza, što znači da su potrebne tehnologije s nultom emisijom kako bi se smanjila šteta za djecu, istaknuo je Vil Baret (Will Barrett), viši direktor Američkog udruženja za pluća.
Dodao je kako bi i odrasli koji imaju problema s dišnim putevima mogli profitirati od čišćeg zraka.
Fosilna goriva
Najviše bi profitirali stanovnici velikih gradova, pogotovo oni s nižim primanjima koji najčešće žive u najzagađenijim dijelovima. Procjenjuje se da oko trećina od 120 miliona Amerikanaca živi u područjima sa zagađenim zrakom.
Veliku ulogu u stvaranju čišćeg zraka mogla bi odigrati upravo električna vozila, jer eliminiraju korištenje fosilnih goriva. Čak i ako bi se njihove baterije punile električnom energijom koja nastaje u elektranama koje koriste fosilna goriva, zagađenje bi se smanjilo.
No, put od elektrifikacije voznog parka još je dug i skup. Američka vlada planira pauzirati realizaciju ambicioznog plana prelaska na električna vozila, jer je zaključeno kako su ta vozila još preskupa za građane. Očekuje se da će novim tempom električna vozila do 2030. činiti manje od 60 posto ukupno proizvedenih vozila.
Gradski prijevoz
Kao alternativu uvođenju električnih vozila, stručnjaci navode bolji javni prijevoz i širu biciklističku infrastrukturu. To bi smanjilo potrebu za korištenjem automobila i tako utjecalo na nivo zagađenja u najvećim gradovima. Barem dok električna vozila ne postanu standard, piše Zimo.