Ford je po uzoru na Kineze odlučio pokrenuti proizvodnju pristupačnih električnih automobila, a kako bi postigli taj cilj moraju smanjiti troškove što mogu dostići korištenjem jeftinijih baterija.
Profitabilan način
Priča o Fordu počela je 1903. godine sa proizvodnjom Fordovog Modela A, koji je zahvaljujući proizvodnji na pokretnoj traci bio pouzdaniji i jeftiniji od tadašnjih konkurenata. Sličnu priču s pristupačnim električnim vozilma, sada bi volio vidjeti izvršni direktor Forda Džim Farli (Jim Farley). Ono što nije jednostavno jeste kako to raditi na profitabilan način.
Electrec.co koji je prenio ključne dijelove Farlijevog intervjua navodi da on očekuje da će sljedeća generacija električnih automobila biti pristupačna većini Amerikanaca, a istovremeno profitabilna za kompanije koje ih proizvode. Ford namjerava da se takmiči s najboljima, a on vjeruje da su u ovom trenutku to Kinezi.
Kinezi su strateški krenuli u razvoj električnih automobila i to im se za sada isplatilo. Ford trenutno “tajno” radi na razvoju male električne platforme kako bi početkom ove godine podržao više pristupačnijih modela.
Najbolji inžinjeri
Istovremeno je odložio veći električni SUV s tri reda sjedišta. Na razvoju nove platforme angažirali su mali fabrički tim s nekim od najboljih inžinjera za električna vozila u svijetu. U tom timu puno je stručnjaka iz Tesle i Epla (Apple).
- Oni stvaraju potpuno drugačiji pristup, drugačiji proizvod po drugačijoj cijeni s puno manjom baterijom i drugačijom hemijom - rekao je Farli.
Bitan razlog zbog kojeg Ford mijenja planove su troškovi. Farli je pomenuo da su NCM baterije s kobaltom, litijumom i niklom vrlo teške i skupe. Naprimjer, takva baterija za električni kamionet F-150 Lightning mogla bi koštati 30 do 40 hiljada dolara.
Američko tržište
Izvršni direktor Forda dodaje da je Ford prva kompanija koja će investirati u jeftine baterije koje će se proizvoditi u fabrici u Mičigenu. Prvi će ih i ponuditi na američkom tržištu. Saradnjom s vodećim globalnim proizvođačem baterija CATL-om riješili su problem intelektualnih prava te ih planiraju sami proizvoditi.
Ipak, s obzirom na to da je potražnja za električnim vozilima sporija od očekivane, Ford će se istovremeno više okrenuti hibridima.