Seat Leon slavi 25 godina postojanja i tokom svoje karijere postao je jedan od najvažnijih modela u kompaktnom segmentu. Prvi put predstavljen 1999. godine, ovaj automobil je od tada prošao kroz četiri generacije, svaka s vlastitim inovacijama i uspjesima. U nastavku donosimo pregled povijesti ovog popularnog modela, od njegovih početaka do današnjih dana.
Prva generacija
Prva generacija Leona predstavljena je 1999. godine i bila je bazirana na VW Golfu IV. Dizajnirao ju je renomirani Đordžeto Đuđiaro (Giorgetto Giugiaro), a automobil je označio povratak Seata u kompaktni segment, u kojem je posljednji put bio prisutan s modelom Ronda 1982. do 1986. godine. Leon I ponudio je opciju pogona na sve kotače, mjenjač s šest stupnjeva prijenosa i motore koji su išli do 180 KS. Sportska verzija "Cupra", koja je bila predak španjolske sportske marke, s 225 KS, brzo je postala kultni model.
Druga generacija
Godine 2005. predstavljen je Seat Leon II, koji je donio hrabriji, aerodinamičniji dizajn, a potpisao ga je legendarni Valter de Silva (Walter de Silva). Ova generacija uvela je skrivene ručke stražnjih vrata, što je modelu davalo izgled vozila s troja vrata. Uz modernizirane motore, posebna verzija Cupra s 310 KS bila je hit među ljubiteljima brzih vozila. Seat Leon II postao je sinonim za sportski dizajn i snažnu snagu motora.
Treća generacija
Treća generacija Leona, predstavljena 2012. godine, bila je najprodavanija do tada, s više od milijun isporučenih jedinica. Tehnički napredna, Leon III bio je prvo kompaktno vozilo s potpunim LED osvjetljenjem i naprednim infotainment sustavima. Ova generacija koristila je Volkswagenovu modularnu platformu koja je također bila temelj za Golf VII. Cupra verzija s 300 KS bila je vrlo tražena, a u Švicarskoj se mogao naći i Leon Cupra ST s 370 KS. Na drugom kraju spektra bio je i trocilindraš od 1 litra sa 86 KS.
Četvrta generacija
Četvrta generacija Leona, koja je lansirana 2020. godine, predstavlja tehnološki najnapredniji model. Ova generacija prvi je Seatov model s plug-in hibridnim pogonom, e-Hybrid, i postala je prvo potpuno povezano vozilo marke. S razvojem vrijednim oko 1,1 milijardu eura, Leon IV nudi brojne moderne sigurnosne sustave, a redizajnirani model predstavljen je povodom 25. obljetnice. U ovoj generaciji, sportska verzija više nije pod markom Seat, već se nudi pod markom Cupra, a najjači model razvija 333 KS.
Nagrade i priznanja
Seat Leon nije samo tehnički i sportski uspješan, već je i dvaput proglašen "Automobilom godine" u Španjolskoj. U svjetskom prvenstvu "turističkih automobila" Leon je osvojio naslove svjetskog prvaka 2008. i 2009. godine, a 2008. postao je prvi proizvođač koji je osvojio naslov s dizelskim motorom.
Seat Leon je također ostavio svoj trag u pop kulturi. Pojavio se u filmovima kao što su 3 dana za ubijanje i Ljudi u crnom: Internacional, te u popularnim serijama poput Mrak i Sherlock.
Proizvodnja i uspjeh
Do danas je u Barceloni proizvedeno više od 2,5 milijuna primjeraka modela Leon, a njegov uspjeh u industriji automobila i dalje traje.
Seat Leon nastavlja biti simbol kvalitete, inovacije i stila, a njegova dugovječnost i uspjeh na tržištu samo potvrđuju da je ovaj model zaslužio svoje mjesto u povijesti automobilske industrije.