AUTO-MOTO

Do 2020. godine u Evropi će biti 400 novih punjača za hibridna vozila

Avaz.ba

3.11.2017

Četiri velike automobilske kompanije postigle su dogovor o izgradnji evropske mreže punjača velike snage za električna vozila. 

Planirano je da se širom kontinenta do 2020. napravi 400 ovih stanica za brzo punjenje pogonskih baterija, čime bi se značajno olakšalo kretanje automobila na struju na dužim relacijama.

Četiri velika svjetska proizvođača automobila, koji svoju budućnost u znatnoj mjeri vezuju za razvoj električnih vozila i prateće infrastrukture, napravile su ovim dogovorom važan preduslov za dalju ekspanziju proizvodnje i prodaje automobila na struju na evropskom kontinentu, piše B92.net.

Također, ovo je jedan od rijetkih slučajeva da se toliko velikih igrača iz autoindustrije udruži sa ciljem realizacije tako velikog projekta.  

U početku, planirana je izgradnja prve serije od 20 stanica za brze punjače, koje bi trebalo da budu u funkciji do kraja godine, dok je ukupno predviđeno 400 ovih stanica do 2020.

Važno je napomenuti da se u okviru Volkswagen grupe, koja je jedan od učesnika u dogovoru, nalazi nekoliko značajnih brendova iz auto-industrije (VW, Audi, Seat, Škoda...), dok je Daimler vlasnik Mercedesa i Smarta, a u okviru BMW-a osim matičnog brenda, između ostalog, posluje i MINI, što uz Ford čini desetak automarki, za čiju budućnost je naročito važna razvijena infrastruktura brzih punjača u Evropi.  

Prve zemlje u kojima će biti izgrađeni ovi punjači velike snage su Njemačka, Norveška i Austrija, a predviđeno je da se postave na svakih 120 km autoputa, tako da relativno mala autonomija u vožnji električnih automobila više neće biti tolika prepreka na dužim relacijama.

Da bi se projekat realizovao, proizvođači automobila potpisali su sporazum sa kompanijom Tank & Rast koja pruža usluge na autoputevima, zatim trgovačkom mrežom Circle K i kompanijom OMV.  

Nakon početnih 20 stanica u 2017, sljedeći korak bit će postavljanje novih 100 u 2018. godini.

U projektu Ionity, kako je nazvan ovaj zajednički poduhvat, svaka od četiri učesnice imati će podjednak udio kapitala, a ostavljena je mogućnost da se u njega kasnije uključe i druge automobilske kompanije.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.