„Pariz Motor Show“ ima tradiciju dugu 120 godina. Održava se svake parne godine, dok je neparne na programu „Frankfurt Motor Show“. Ženeva je jedino konstantna što se, na kraju, vidi i po prisutnosti proizvođača.
Iako je trend osipanja izlagača počeo prije dvije godine, ne može se reći da noviteta i zanimljivih prezentacija nije bilo. Jednostavnije rečeno, došli su oni koji su imali šta pokazati, dok se oni drugi nisu željeli izlagati nepotrebnim troškovima.
Uostalom, zbog brzine svih medija malo toga šta ostane sakriveno pa se prije službenog otkrivanja na sajmovima diljem svijeta zapravo sve zna. Čini se da je ona prava novinarska draž zapravo nepovratno nestala. I na ovogodišnjem izdanju „Pariz Motor Showa“ dominirala su ekološki podobna vozila s potpunim električnim pogonom ili ona s izuzetno energetski efikasnim SUS motorima.
Iako su mnogi dizele već otpisali, mora se reći da ima proizvođača automobila koji od njih još ne odustaju uz konstataciju da je nova generacija dizelaša ekološki sasvim prihvatljiva, čak i prema propisima koji će na snagu stupiti tek za nekoliko godina. Većina prikazanih noviteta u prodajne salone stiže krajem tekuće godine.
Audi SQ2 – male dimenzije, velika snaga
Audi je u Parizu imao veoma snažan nastup. Na izložbenom prostoru mogli su se vidjeti modeli svih klasa pa i oni potpuno električni, o kojima ste već čitali na našim stranicama. Na osnovu radoznalih pogleda posjetilaca lako je zaključiti da model SQ2 privlači ogromnu pažnju.
Radi se o Audijevom najmanjem SUV-u u kojeg je ugrađena mehanika iz sportskog modela A3S. Recimo da 2.0 litreni turbobenzinski motor daje okruglo 300 KS i 400 Nm obrtnog momenta. Snaga se na sva četiri točka prenosi preko DSG mjenjača sa sedam stepeni prijenosa.
Ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h traje 4,8 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h. Isporuke počinju početkom iduće godine.
BMW serija 3
Veliki broj ljubitelja BMW-a serije 3 jedva je čekao „Pariz Motor Show“ i tamošnju prezentaciju sedme generacije. Najveće novosti dolaze u vidu nešto veće karoserije, oštrijih bočnih linija te znatno naprednija sigurnosna oprema. Ukupna masa vozila je osjetno smanjena, čime je dinamika vožnje postala još bolja.
Unutrašnjost je izvedena po ukusima nove generacije kupaca što znači da kokpitom dominiraju veliki ekrani. Jedan je na mjestu instrumenata, dok je drugi predviđen za multimediju, ali i sve ostalo. Ugrađeni materijali teško da mogu biti bolji.
Odmah na početku prodaje kupcima će se nuditi pet motora - dva benzinca i tri dizelaša raspona snage 150 - 265 KS. Pogon na sva četiri točka x-Drive za sada se nudi uz model 320d.
Citroen DS3 Crossback
Član grupacije PSA – Citroen predstavio je u Parizu adut za blisku budućnost - DS3 Crossback. Skulpturalnog stila i jedinstvenih proporcija, ekskluzivnih inovacija i jedinstvene izrade, 100 posto električna izvedba E-Tense, DS3 Crossback pomiče granice.
Njegova potpuno nova tehnologijska platforma mu otvara nove horizonte, kako tehničke tako i stilističke. Istovremeno automobil za grad i duga putovanja, DS3 Crossback se igra s konvencijama i izabire spektakularne tehnologije: svjetla DS MATRIX LED VISION, ručice vrata na uvlačenje, digitalna instrumentalna tabla.
Elegantan i atraktivan, DS3 Crossback će privući kupce koji traže najnoviju tehnologiju upakovanu u karoseriju savremenog SUV-a.
Dacia Duster u Parizu s novim motorom
Nakon nedavnog osvježenja dizelske game, Dacia Duster postaje bogatija i konkurentnija s novim benzincima s prednabijanjem. Za nekoliko sedmica krenut će narudžbe za Duster s novom pogonskom jedinicom, turbobenzicem 1.3 TCe u verzijama sa 130 KS pri 5.000 o/m (240 Nm pri 1.500 o/m) i 150 KS pri 5.250 o/m (250 Nm pri 1.600 o/m).
Obje verzije opremljene su GPF filterom krutih čestica i analogno tome emitiraju rekordno nisku emisiju CO2. Nova pogonska jedinica djelo je saradnje Alijanse Renault-Nissan i Daimlera. Obje verzije novog agregata u početku će biti dostupne uz 4x2 izvedbu, dok će od polovine 2019. biti uparene i sa 4x4 pogonom.
Ferrarijeva glamurozna prezentacija
Ferrari je model koji je namijenjen vrlo uskom krugu kupaca. Na glamuroznoj prezentaciji u Parizu predstavljen je model 488 Pista Spider. Da je sve u skladu sa željama potencijalnih kupaca, najbolje pokazuje podatak odnosa mase i snage od 1,92kg/KS. Snaga od 720 KS dobiva se iz 3,9 litrenog V8 twin-turbo motora koji se „vrti“ na 8.000 obr/min.
Odličnu elastičnost i fantastična međuubrzanja osigurava maksimalni obrtni moment od 770 Nm dostupan na 3.000 obr/min.
Performanse?
Fabrika navodi podatak od 0 do 100 km/h za 2,85 sec, od 0 do 200 km/h za 8 sec. Maksimalna brzina je 340 km/h, koja je i iskusnim vozačima izazov...
Mercedes-Benz predstavio novu B klasu
U skladu s ranijim najavama, Mercedes-Benz je u Parizu otkrio novu generaciju B klase koja, prema svim parametrima, spada u kompaktna MPV vozila, odnosno monovolumene. Uz skladniji dizajn nego prije dolazi i znatno praktičnija i komfornija unutrašnjost.
Dobro osmišljena unutrašnjost najveći je adut protiv sve popularnijih crossovera. Sve je podređeno ugodnim, dugim putovanjima pa ne treba čuditi ugradnja sjedišta s funkcijama masaže, ventilacije i grijanja. Instrument-tabla izvedena je u stilu svih novijih Mercedesovih modela, što podrazumijeva ugradnju velikih kolor-ekrana duž cijelog kokpita.
Bogata paleta motora razvijena je u saradnji s Renaultom. Dizelaši dolaze u rasponu snage 115 - 190, a novi 1,33 turbo benzinac sa 100 -164 KS. Po želji se može naručiti automatski mjenjač sa 7 (benzinci) i 8 (jači dizelaši) brzina. Isporuka počinje za dva mjeseca.
Nova generacija najmanjeg Porscheovog SUV-a
Iako je nova generacija najmanjeg Porscheovog SUV-a predstavljena nešto ranije, „Pariz Motor Show“ iskorišten je za upoznavanje sa širom publikom te najavom za početak prodaje na Starom kontinentu. Zbog prepoznatljivog dizajna Macana mnogi ga s pravom nazivaju „smanjeni“ Cayenne.
Tokom predstavljanja nisu se mogle sakriti velike prodajne ambicije temeljene na prvoj generaciji Macana predstavljenog 2014. godine, koja je našla put do 350.000 kupaca. Novi Macan prvenstveno će se nuditi s benzinskim motorima, dok će hibridna verzija, navjerovatnije, doći krajem sljedeće godine.
Ljubitelji dizelaša ostat će pomalo razočarani jer je Porsche objavio vijest da će dizelski motori biti trajno protjerani iz svih modela te da im tamo nikada nije ni bilo mjesto. Slažemo se...
Renault predstavio cjenovno pristupačni električni automobil
Kao potvrđeni pionir i lider u stopostotnoj električnoj mobilnosti, Renault je u Parizu predstavio konceptni model Renault K-ZE. To je novi globalni SUV u A-segmentu inspiriran električnim vozilima, sposoban za rekordnu autonomiju u svom segmentu od 250 kilometara po NEDC ciklusu.
Kompaktni Renault K-ZE ima zavodljivi i sportski dizajn s naglašenim mišićavim linijama. Osim atraktivnog dizajna, Renault K-ZE je također lako napuniti zahvaljujući dvostrukom sistemu punjenja koji je kompatibilan s kućnim utičnicama i javnim infrastrukturama.
K-ZE dolazi s mnoštvom opreme koja povećava iskustvo vožnje električnim vozilom, poput stražnjih senzora za parkiranje, stražnje kamere i centralnog ekrana povezanog s navigacijom i pratećim uslugama.
RAV4, Corolla i Yaris GR Sport plijenili poglede
Toyotin izložbeni prostor u Parizu vrvio je od noviteta, a među njima su se posebno izdvajali RAV4, Corolla i Yaris GR Sport. Na pres-konferenciji objavljeno je da će od sada RAV4 za evropsko tržište dolaziti s jačim pogonskim sklopom čija će snaga u sinergiji iznositi 222 KS. Uz značajan porast snage, dolazi poboljšan ovjes čime vožnja na asfaltu postaje udobnija i sigurnija.
Već smo ranije pisali da se oznaka Auris gasi, a da se, umjesto nje, vraća legendarno ime Corolla, koje se do sada koristilo samo za limuzinsku izvedbu. Nova Corolla donosi niz noviteta u tehnološkom smislu pa se već sada može reći da postavlja neke nove standarde u klasi.
Ljubitelje malih gradskih jurilica raduje objava o početku prodaje modela Yaris GR Sport koji će se od standardnog modela razlikovati nizom dizajnerskih i tehnoloških detalja. Pogonski motor dolazi u vidu 1.5 litrenog benzinca sa 99 KS. Snaga se na prednje točkove prenosi preko nove generacije CVT automatskog mjenjača.