PREDSTAVLJAMO

Škoda Scala - češka verzija popularnog Golfa

Kao posebno upečatljivi ističu se nova maska motora, te prednja i zadnja LED svjetla

Scala: Novi dizajn

Avaz.ba

7.12.2018

Kao što smo ranije najavili, češki proizvođač automobila Škoda je na svjetskoj premijeri u Tel Avivu upravo predstavio novi model - Scala, koji na tržište dolazi kao nasljednik Rapida.

Škoda je blagovremeno obećala da će potpuno novi kompaktni model biti prekretnica u svakom pogledu. Ubrzo je kao najava stigao atraktivni koncept Vision RS iz kojeg se upravo iznjedrila serijska verzija nazvana Scala. Novo je ime očekivano budući da se željela prekinuta svaka poveznica s Rapidom.

Na fotografijama je očito da je dizajn karoserije izveden kao evolucija svih novijih modela češkog proizvođača automobila. Kao posebno upečatljivi ističu se nova maska motora, te prednja i zadnja LED svjetla. Tu je i specifično izveden poklopac prtljažnika, ali i natpis Scala, koji dolazi umjesto tradicionalnog Škodinog loga. O širokoj lepezi paketa serijske i dodatne opreme svjedoči podatak da se Scala može naručiti s točkovima dimenzija od 15 do 18 inča. Logično, o odabranom ovisi i vizuelni utisak s boka. Ne treba biti previše stručan pa zaključiti da se najveći točkovi idealno uklapaju u proporcije karoserije.


U odnosu na prethodnika Rapida, dimenzije karoserije su nešto veće – 4.362x1.793x1.471, dok je međuosovinski razmak rastegnut na 2.649 mm, što je +47 mm. Time su najviše profitirali putnici na zadnjim sjedištima jer imaju više prostora za koljena s tim da se ni oni nešto većih konfekcijskih brojeva neće žaliti ni na prostor za glave i ramena. S obzirom na to da Scalu već sada mnogi uspoređuju s Golfom, recimo da je Škodin najnoviji model nešto kraći, ali da ima veći razmak među osovinama. U skladu sa Škodinim imidžem, kupci dobivaju raskošan prtljažnik zapremine 467 litara koja se potpunim obaranjem zadnjih sjedišta povećava na 1.410 litara.


U gospodsku ponudu prostora glavni mamac za kupce predstavlja potpuno nova instrument-tabla sa digitalnom tehnologijom. Ispred vozača se nalazi displej dijagonale 10,2 inča na kojem se prikazuju podaci po želji vozača. Ovisno o paketu opreme centralni displej može imati dijagonalu od 6,5 do 9,2 inča a u tu je multimedija koja zadovoljava trenutno najmodernije standarde. Recimo da će oprema biti vrlo bogata. Uz dvozonski automatski klima-uređaj, izdvajamo grijani volan, prednji vjetrobran sa grijačem... 

Nova platforma podržava sve sisteme za aktivnu i pasivnu sigurnost bez kojih nema dobrih ocjena na EuroNCAP testiranju. Pod tim se misli na: automatsko kočenje u slučaju opasnosti, sistem za održavanje vozila u voznoj traci, upozorenje na predstojeći sudar, adaptivni tempomat, sistem upozorenja na vozilo u mrtvom uglu, Park Asist...Kome ni to nije dovoljno, može naručiti Sport Chassis Control ovjes koji je, u odnosu na standardni, niži za 15 mm, a ima i dva programa rada – Normal i Sport. 

Na početku prodaje Scala dolazi sa pet motora – tri benzinska, jedan dizelaš i jedan sa plinskom CNG instalacijom. Kao osnova stiže 1.0 litreni TSI benzinac sa 95 KS uparen sa ručnim mjenjačem sa pet stepeni prijenosa. U sredini benzinske ponude nalazi se snažnija verzija istog agregata sa 115 KS. Kao šlag na tortu dolazi 1,5 TSI sa rasnih 150 KS. Recimo da su snažnije verzije benzinaca uparene s ručnim mjenjačima sa 6 stepeni prijenosa, ali da se kao opcija nudi DSG sa stepenom prijenosa više. Isti se mjenjači nude i sa 1.6 TDI motorom sa 115 KS. Agregat koji kao pogonsko gorivi koristi zemni plin (CNG) raspolaže sa 90 KS. Očekivano, svi motori iz ponude zadovoljavaju Euro6d-TEMP normu.

Širi krug novinara i publika moći će se pobliže upoznati sa Scalom u martu, kada je na programu "Ženeva Motor Show". Tada će biti objavljene cijene, kao i početak distribucije u prodajne salone.

Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
Dnevni avaz
+14
Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.