POOŠTRAVANJE NORMI

U Beču pokazan Volkswagen Golf na benzin s gotovo nultom emisijom štetnih gasova

Rezultati jasno pokazuju da je moguće nastaviti smanjivanje ​​emisije SUS motora gotovo do nivoa bez štetnih utjecaja

Predstavljen novi Golf. Volkswagen

A. Č. / Jutarnji.hr

5.5.2022

Evropska komisija se obavezala da izradi zakonodavni prijedlog o kojem će pregovarati s EU parlamentom o pooštravanju normi emisija Euro 7. 

Ipak, nova norma bi mogla da bude toliko drastična da bi motori s unutrašnjim sagorijevanjem mogli da prestanu da se proizvode već 2025. godine, kad bi Evropski standard emisija Euro 7 trebalo da stupi na snagu u cijeloj EU.

Ipak, Evropska komisija već duže vreme proučava parametre koji će definirati novu uredbu Euro 7, a s obzirom na trenutnu situaciju, čini se da konačan kraj SUS motora još uvijek nije tako blizu.

Jer, mada se u februaru ove godine Udruženje evropskih proizvođača automobila ACEA oglasilo povodom donošenja nove uredbe Euro 7 kojom bi se odredila ograničenja emisija izduvnih gasova za nove automobile s SUS motorima i stavilo "na sto" probleme koji se odnose na vremenski rok, raspored, vrstu vozila i samu jasnoću novih pravila, još ništa nije poznato, piše Jutarnji.hr.

Testiranje novih vrsta katalizatora

Bez obzira na to, neke kompanije su već krenule s testiranjem novih vrsta katalizatora koji bi mogli da se koriste da bi se SUS motorima osiguralo zadovoljavanje Euro 7 norme. Tako je na nedavnoj, 43. tehnološkoj manifestaciji "Wien Motor Symposium" koja je održana od 27. do 29. aprila u Beču, udruženje AECC (Evropsko udruženje za kontrolu emisija s katalizatorima) predstavilo prototip sistema koji bi, bar sada na eksperimentalnom nivou, trebalo da omogući značajno smanjenje emisija štetnih gasova kod SUS motora.

Na simpoziju su u velikom broju radova predstavljene najnovije inovacije u razvoju motora u odnosu na buduću zakonsku regulativu Euro 7.

Zaključci: s obzirom na to da se odluka Evropske komisije o datumu uvođenju norme Euro 7 stalno odlaže, za sada je budućnost dizelskih motora definitivno obilježena aktivnim nadzorom emisije izduvnih gasova, tzv. selektivnim redukcijskim katalizatorima (SCR), bar dok AdBlue omogućava smanjenje emisija u utvrđenim granicama. Međutim, budućnost benzinskih motora, ispada još je uvijek prilično neizvjesna.

S obzirom na to da postojeći sistem obrade izduvnih gasova u automobilima možda više neće biti dovoljan, ako bi propisi Euro 7 postali mnogo stroži od sadašnjih, AECC je u Beču predstavio svoj inovativni sistem, razvijen u saradnji s IPA-om (International Platinum Group Metals Association). 


Detalji oko norme Euro 7

Na simpoziju je predstavljen dosadašnji uspjeh te tehnologije tokom homologacijske faze ispitivanja, a prototipni hibridni Volkswagen Golf 8 eTSI s četvorocilindarskim 48 voltnim mild-hibridnim 1,5 litarskim turbo benzincem od 150KS na e-gorivo, dostigao je vrijednosti emisije NOx od 3-10 g/km, što je znatno niže od granice od 60 g/km, kolika je norma Euro 6 za isti automobil, što je respektabilni rezultat.

Ista ispitivanja su sprovedena i na temperaturama do -10 stepeni kod hladnog starta, a vrijednosti emisija su ostale slične onima postignutim u normalnoj temperaturnoj upotrebi.

Iz AECC su izjavili da sada u vrijeme kada se raspravlja o budućnosti vozila s SUS motorima, ovi rezultati jasno pokazuju da je moguće nastaviti smanjivanje ​​emisije SUS motora gotovo do nivoa bez štetnih uticaja.

Podaci su stavljeni na raspolaganje Komisiji za Euro 7 normu i radnoj grupi AGVES.

Čini se da ima nade za dizelaše i benzince, još samo da se oglasi Evropska komisija s detaljima oko norme Euro 7.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.