BAVARSKI DIV

Novi BMW iX5 Hydrogen ne pokreće baterija nego gorivna ćelija

Vodonik se pretvara u električnu energiju hemijskom reakcijom, a jedini nusprodukt je vodena para

BMW: Pogon na vodonik. BMW

N. D.

1.3.2023

Bavarski div BMW je ovih dana lansirao automobil s gorivim ćelijama, iako na početku u ograničenoj seriji.

Novi BMW iX5 Hydrogen pokreće goriva ćelija umjesto velike baterije što znači da nema potrebe za čekanjem na stanicama za punjenje.

Vodonik se pretvara u električnu energiju hemijskom reakcijom, a jedini nusprodukt je vodena para. Toyota, Honda i Hyundai već godinama imaju tehnologiju u serijskoj proizvodnji.

BMW sada pretvara 100 SUV-ova X5 u pogon na vodonik, pri čemu automobil raspolaže sa 295 kW/401 KS.

To omogućava modelu X5 ubrzanje do 100 km/h za manje od šest sekundi i postizanje maksimalnih 180 km/h. Domet je preko 500 kilometara, prema BMW-u.

BMW: Za sada manja serija. BMW

- Držimo se našeg kursa elektrifikacije bez ikakvih “ako i ali”. Međutim, imamo velike sumnje da se to može postići u istoj mjeri i istim tempom s isključivo baterijskim električnim vozilima svuda u svijetu, kaže Frank Veber (Weber), član uprave za razvoj.

Budući da baterija, kapaciteta 10 kilovat sati, zahtijeva manje kritičnih sirovina i budući da se zeleni vodonik može skladištiti bolje od zelene električne energije, gorive ćelije su alternativa koju ne treba gubiti iz vida, tvrdi on.

Serijska proizvodnja se očekuje nakon 2025.

Veber vjeruje da se cjenovni paritet s električnim pogonom na baterije može postići u narednim godinama.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.