Udžbenici koje koriste osnovci s područja Kantona Sarajevo puni su web–linkova koji im se nude kao opcija kako bi o određenoj temi mogli saznati više. Linkove je, da bi ih otvorili na web-pretraživaču, potrebno prekucati, a neki se protežu čak i u četiri reda. Druga mana na koju je struka već ukazivala je to što u knjigama nisu navedeni kredibilni izvori. Da stvar bude još gora, pojedini se uopće ne mogu ni otvoriti.
Tako je u Čitanci za sedmi razred, u rubrici „Saznaj više“, uredno ispisan link na kojem se, navodno, može naći „pjesma posvećena proljeću i čovjeku“. No, kada se link prekuca u web–pretraživač, nije ga moguće otvoriti.
Ispod lekcije o Antunu Gustavu Matošu navedeno je više linkova, a ukoliko prekucate „biografije.org/matos.htm, web–pretraživač vas automatski usmjerava na stranicu biografije.org, s dominantno roza bojom, ali i kineskim slovima, na kojoj se apsolutno nemoguće snaći.
Ovo, nažalost, nisu jedini primjeri na koje struka upozorava. Profesor na Filozofskom fakultetu u Sarajevu Nenad Veličković kazao je da ovo nisu jedine anomalije koje se nalaze u udžbenicima.
- Radio sam analize udžbenika i došao do zaključka da mnogi od njih našu djecu uče pogrešno. Odabir udžbenika je na niskom nivou. Za sve je odgovorno Federalno ministarstvo obrazovanja, koje na kraju daje konačnu riječ pri odabiru. Povjerenje da urade udžbenik daje se autorima koji se smatraju kompetentnim i nakon toga oni idu na recenziju. U tom procesu nastane problem, a najviše ispaštaju djeca – rekao je Veličković.
Zauzeli stav
Na ove stvari upozoravali su i u Vijeću roditelja KS, a jedna od članica, Dijana Parla, kazala je da bi sve moglo biti riješeno usvajanjem novog zakona - jedan predmet, jedan udžbenik.
- Unutar tog zakona trebaju biti definirana ta pitanja. Vijeće roditelja KS svjesno je da se u udžbenicima nalazi dosta stvari koje nisu primjerene djeci, a i linkovi su svakako jedna od njih. Stavljanje linka neke internet–stranice kao mogućeg izvora nije relevantno, niti je dobro da se djeca tome uče. Roditelji znaju da su udžbenicima promakle stvari koje nisu trebale da prođu – rekla je Parla.
Ministarstvo bez odgovora
Zvaničan stav zatražili smo i od Ministarstva za obrazovanje FBiH. Međutim, resorna ministrica Elvira Dilberović nije odgovarala na telefonske pozive, niti smo dobili ikakvu reakciju nakon službenog upita.