Direktor "Autocesta FBiH" Adnan Terzić (SBB) i direktor kompanije "Euro–Asfalt" iz Sarajeva Hamed Ramić potpisali su u Goraždu ugovor o izvođenju prve faze radova na brzoj cesti Goražde – Sarajevo.
Vrijednost ugovora, koji predviđa probijanje blizu šest kilometara dugog tunela Hranjen, najdužeg u BiH, iznosi 81,9 miliona KM.
- Za BPK Goražde i sve građane ovo je veliki trenutak i generacijski projekt ili početak tog projekta – kazao je premijer BPK Goražde Emir Oković.
Direktor "Autocesta FBiH" Adnan Terzić kaže da će izvođač radova, odmah po dostavljanju bankovnih garancija, biti uveden u posao. On očekuje da za najdalje mjesec počne organizacija gradilišta, rok za izgradnju tunela je 36 mjeseci, a uporedo s izgradnjom najzahtjevnijeg objekta na trasi bit će osigurana i sredstva za narednu fazu radova.
- Već smo pronašli sredstva, a Vlada FBiH treba da prihvati inicijativu OPEC-ovog fonda OFID. Prije nekoliko dana državni ministar Bevanda je potpisao ugovor za izgradnju jedne dionice na Koridoru 5C i oni su izrazili želju da finansiraju sa 60 miliona eura drugu fazu ovog projekta – ističe Terzić.
Premijer FBiH Fadil Novalić očekuje da tunel nosi ime "BH Telecoma", iz čije je dobiti osiguran novac za njegovu izgradnju. Tunel Hranjen predstavlja samo trećinu ukupne investicije, ali Novalić navodi da je budžet FBiH dovoljno likvidan da se preostala sredstva izdvoje u mandatu naredne vlade.
Ovo je projekt značajan ne samo za Goražde već cijelu regiju, istakao je ministar komunikacija i prometa BiH Ismir Jusko.
- Prije 20-tak dana smo razgovarali s ljudima iz OPEC-a i bio sam slobodan da lično prezentiram ovaj projekt. Kada su pitali zašto toliko potenciram ovaj dio BiH, rekao sam da, nakon tuzlanske regije, ovdje se rađa jedna od najvećih industrijskih zona u BiH. Bez kvalitetne transportne komunikacije ovaj kraj će prije ili kasnije početi da stagnira. I ono što sam istakao, ne samo da je vezano za ovaj kraj nego i cijelu BiH, ode nam mladost. Ako napravimo kvalitetne puteve, imamo mogućnosti za razvoj industrije i u Tuzli, i Tešnju, Goraždu, cijeloj BiH – istakao je Jusko.
Osim za građane koji bi po izgradnji kompletne ceste, umjesto trenutnih sat i po i duže, do Sarajeva trebali stizati za 45 minuta, izgradnja brze ceste veliki značaj ima i za privredu koja bi smanjila troškove transporta. Cesta Goražde – Sarajevo trebala bi biti završena za četiri godine, čime bi udaljenost između centra Gornjeg Podrinja sa sadašnjih 95,6 trebala biti smanjena na 56 kilometara.
Odgovarajući na novinarska pitanja vezana za rezultate rada u protekle četiri godine, direktor "Autocesta FBiH" Adnan Terzić izbjegao je odgovore koji bi se mogli tumačiti kao predizborna kampanja.
- Ono što je ova uprava uspjela uraditi u proteklih godinu i po, otkako je tu, jeste da smo zaokružili investicioni ciklus, dogovorili s bankama i imamo šest tendera koji su u toku za šest dionica na Koridoru 5C te brzu cestu za Goražde i LOT 3 Sarajevske zaobilaznice. Provodimo osam tendera i osigurali smo, zajedno s državom i Vladom FBiH, milijardu i 70 miliona eura za Koridor 5C, plus 90 miliona eura grant sredstava – kazao je Terzić.
Dionica od Goražda do Sarajeva dio je i trase autoceste Sarajevo – Beograd. Posjetom Ankari Jusko je dobio uvjeravanja da Turska čvrsto podržava ovaj projekt, a tokom boravka u Srbiji uvjerio se da je ova zemlja odmakla u pripremama za izgradnju dijela autoputa na svom teritoriju.
- Došli smo u fazu da je na redu da se potpiše međudržavni sporazum. Od tog međudržavnog sporazuma zavise sve daljnje aktivnosti. Na tehničkim aktivnostima ćemo i dalje raditi, projekt je u punom pogonu i nijednog momenta nisam prepoznao bilo šta što bi moglo naznačiti krizu – kazao je Jusko.