RAZGOVOR

Adnan Terzić: Otvaramo šest velikih gradilišta na Koridoru 5C

Dok sredstva od EBRD-a, OFID-a, EIB-a ne budu operativna, imamo novac da predfinansiramo sve projekte

K. KEŠMER

4.10.2018

Krajem ove i početkom iduće godine bit će otvoreno šest velikih gradilišta na Koridoru 5C. Novac je osiguran, a procedure se privode kraju. Kazao je to u razgovoru za „Dnevni avaz“ direktor „Autocesta FBiH“ Adnan Terzić. 

On je prekjučer s predstavnicima Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) potpisao ugovor vrijedan 180 miliona KM. Dio je to novca od ukupno 2,6 milijardi KM koje je osiguralo Ministarstvo prometa i komunikacija BiH, s ministrom Ismirom Juskom na čelu.

Pripremni radovi

- Ta sredstva su za dionice Poprikuše - Nemila 70 miliona KM, tunel Ivan 50 miliona i za južnu dionicu od Mostar juga prema Buni, 60 miliona KM. Tu već imamo raspisan tender za dionicu Poprikuše - Nemila, bit će završen do 1. novembra, a za tunel Ivan do 4. oktobra, odnosno do danas - navodi Terzić.

Kako kaže, ova sredstva bit će operativna tek iduće godine, ali „Autoceste“ imaju dovoljno sredstava na računu da već krenu u pripremne radove dok sredstva EBRD-a ne budu na računu.

- Dakle, imamo sredstva da predfinansiramo sve projekte do momenta operativnosti. Federacija je uradila svoje, ostaje još da Parlament BiH ratificira ugovore, ali s obzirom na izbore, čekat će se novi saziv. Tako da očekujemo da će u idućoj godini biti sredstava na računu - ističe Terzić.

Prema njegovim riječima, trenutno se radovi odvijaju na nekoliko dionica.

- Od Počitelja prema Buni imamo 7,2 kilometra autoputa, vrijednost je oko 26 miliona eura, a radovi na dionici Drivuša - Klopče uglavnom su već završeni. U postupku smo dodjele ugovora i očekujemo uskoro finansiranje dionice Donja Gračanica - Vraca, treći lot oko Zenice. To je oko 50 miliona eura. Jučer su predane otvorene finansijske ponude za dionicu Ponirak – Vranduk, što se finansira od OFID-a sa 50 miliona eura. Sve su to, u principu, krediti koji su čekali usvajanje akciza – kazao je Terzić.

Prema jugu

Kao posebno važnu informaciju direktor „Autocesta“ ističe da se 10. oktobra otvaraju finansijske ponude za dionicu Počitelj – Zvirovići, za koju je tender obaran dva puta.

- Radovi na ovoj dionici procijenjeni su na oko 100 miliona eura i time ćemo dobiti 11 kilometara autoputa prema jugu – ističe on.

Nakon što su raspodijeljena sredstva prikupljena od akciza, Terzić kaže da je ovo preduzeće servisiralo svoje dugove, odnosno uplatilo rate po kreditima koje je imalo.

Hranjen najduži tunel u BiH

Prije nekoliko dana potpisan je ugovor za gradnju tunela Hranjen, koji bi skratio put prema Goraždu i istočnoj Bosni.

- Sedamdeset miliona je obezbijeđeno da se probije tunel, a druga faza je sekundarna podloga. Kompletan završetak tunela i izrada poluprilaza i brze ceste od Prače do Goražda je projekt vrijedan oko 120 miliona KM. Mi smo već uputili inicijativu prema Vladi FBiH da se krene u proces zaduženja, s obzirom na to da je OFID već poslao pismo namjere da finansira i drugu fazu. Okvirni rok je 36 mjeseci da se probije tunel, koji će sa svojih 5,8 kilometara biti najduži u državi - navodi Terzić.

Je li moguća koncesija

Na pitanje može li Federacija dati dionicu pod koncesiju određenim firmama, kao što je to nedavno uradila RS s kineskom kompanijom, Terzić odgovara:

- Mi nemamo takav projekt, jer je nemoguæe sada naæi dionice koje su dovoljno frekventne da bi se mogle isplatiti koncesionaru. Ali, Vlada FBiH još prije dvije godine pokrenula je inicijativu da pokušamo doći do sredstava na način da potencijalni izvođač dovede sa sobom banku koja bi finansirala projekt i kada bude gotov, da država preuzme i objekt i kredit. Ali, takav prijedlog stoji u ladici i nikad se još nije razmatrao. Postojao je prijedlog da se tako rade tunel Prenj i dionica Mostar sjever - Mostar jug. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.