Usred nedostatka posla, a težeći što jednostavnijem načinu zarade, i mladi u našoj zemlji sve više se okreću internetu. Među najpopularnijim poslovima za koje na početku trebaju minorna ulaganja su influenseri (influencer), osobe koje putem društvenih mreža zarađuju novac tako što reklamiraju određene proizvode.
Ako uzmemo u obzir podatak Ministarstva civilnih poslova da je u BiH oko 777.000 mladih, od kojih je zaposleno 66 posto, ne iznenađuje činjenica da mladi u ovim poslovima vide priliku za finu zaradu, koja doseže i do prosječne bosanskohercegovačke plaće.
Šansa i za marketinška preduzeća
Korist od objave na društvenim mrežama inače često imaju i brojne poznate osobe, koje već zbog same činjenice da su slavne imaju veći broj pratilaca.
Važnost influensera prepoznala su i marketinška preduzeća koja u ovom segmentu vide budućnost oglašavanja, pa tako oni koji imaju do 10.000 pratilaca dobivaju do 150 dolara po objavi.
Instagram zvijezde i influenseri sa 50.000 pratilaca zarade oko 300 dolara, dok oni s više od 100.000 pratilaca mogu zaraditi i do 500 dolara. Kada je riječ o jutjuberima u našoj zemlji (oni koji objavljuju videa na kanalu YouTube), prema podacima iz 2017. godine, bilo ih je 30, koji su na svojim zvaničnim YouTube kanalima imali više od 100.000 pratilaca. Prema tadašnjim podacima, prognozirano je da će se u naredne tri godine pojaviti još 60, koji će od svog rada moći dobro zaraditi.
Hiljadu pregleda na nekom klipu donosi dolar i po te se tako na milion može zaraditi 1.500 dolara.
Lagodan život je lažna slika
Lejla Turčilo, profesorica na Fakultetu političkih nauka u Sarajevu, kazala je za „Dnevni avaz“ da su online profesije profesije budućnosti, te da će biti sve više onih koji svoj kompletan biznis zasnivaju na društvenim mrežama.
- Pitanje je kako će se tu razvijati i koncept konkurencije i šta će, zapravo, biti kvalitet na društvenim mrežama. Kada nešto prikriveno reklamirate i oglašavate na internetu, može se zaraditi dosta novca ako uspijete izgraditi svoju karijeru kao influenser, bloger, instagram zvijezda. Činjenica je da ovaj posao donosi novac, samo bi morao postojati sistem regulacije koji nas informira o tome ko širi utjecaj, ko nas zabavlja, a ko nam prodaje, a da toga nismo ni svjesni - kazala je Turčilo.
Ona smatra kako je dosta mladih stvorilo pogrešnu sliku da je to brz i lak novac.
- Ljudi vjeruju da samo nekoliko puta treba da se pojave na društvenim mrežama i da će od tog trenutka dobiti besplatne proizvode koje će reklamirati. Cijela ta priča kako zarađuju influenseri i kako je to lagodan život je lažna slika. Mladim generacijama je bitno kako sa što manje truda doći do što bržeg novca - ističe Turčilo.