ALARMANTNO

Represija nije dovoljna: Mladost gine uprkos strožijim kaznama

Zakon moraju pratiti aktivnosti radi unapređenja sigurnosti puteva i rada s učesnicima u saobraćajaju, od najmlađih do najstarijih, kaže Milija Radović

Piše: B. Cerić - D. Bašić

28.8.2019

Saobraćajne nesreće tokom 2017. i 2018. godine. Arhiv

I pored povećanja kazni za opasnu vožnju, isključivanja pijanih vozača i oduzimanja vozačkih dozvola, svjedoci smo da skoro svakog dana neko pogine na putevima u BiH.  

Noćne vožnje

Struka se slaže da naša mladost u posljednje vrijeme iz dana u dan gubi živote, ali da je, statistički gledano, novi Zakon o sigurnosti saobraćaja u BiH, koji je donesen 2017. godine, ipak imao pozitivne efekte i doveo do smanjenja kako broja nesreća, tako i broja smrtno stradalih.  

- Usvojen je zakon koji spašava živote, ali kao i svaki zakon, on ima ograničeno djelovanje. Represija nije dovoljna, mora se raditi na preventivi - smatra Milija Radović, direktor Agencije za bezbjednost saobraćaja u RS.

U prvih šest mjeseci 25 posto saobraćajnih nesreća sa poginulima desilo se između ponoći i dva ujutro, a najviše ginu mladi od 18 do 30 godina. 

Nova inicijativa

- Ni policija ne može spriječiti nekoga da počini samoubistvo, a neke saobraćajne nesreće izgledaju baš tako. Voziti 150 kilometara na sat, to je kao da ste uzeli pištolj - kaže Radović. 


Prema njegovim riječima, u MUP-u RS već je pokrenuo inicijativu za izmjenu Zakona radi povećanja kazni i kaznenih bodova te ugrađivanja mjere sigurnosti oduzimanja vozila kao opasne stvari.  

Treba povećati broj kaznenih bodova i vremenski produžiti rokove kojima se oduzimaju vozačke dozvole za najteže vidove prekršaja, kaže Radović. 

Radović: Pozitivni efekti. Arhiv

Povećati saobraćajnu kulturu

Vještak saobraćajne struke Adnan Tatarević iz Sarajeva potvrdio je da statistički podaci govore da je došlo do smanjenja broja poginulih, ali da je o uzrocima teško govoriti. Sve se svodi na nepoštivanje brzine, konzumiranje alkohola i oduzimanje prava prvenstva prolaza. Na pitanje da li se kazne trebaju povećati, Tatarević odgovara:

- Mislim da bi najbolje bilo kada bi svako odradio svoj dio posla. Možete vidjeti koliko njih koristi mobitele u toku vožnje, koliko ne koriste pojas, kao i da nam se djeca voze bez autosjedalica - kazao je Tatarević.

Tatarević: Više uzroka. Arhiv

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.