Nakon što je sredinom jula probijen tunel „Žaba“, najveća prirodna prepreka na gradilištu magistralne ceste Stolac - Neum te su nastavljeni radovi na dionicama koje prolaze kroz neumsko zaleđe, ovih dana počeo je i snažan građevinski zamah sa stolačke strane.
Tako je ovih dana, nakon 34 godine, koliko je prošlo otkako su utihnule mašine na području Stoca, kad je izgrađena dionica do Drenovca, otvoreno veliko gradilište.
Na ovom prostoru, gdje su radovi, kako nam je rečeno, započeli prije desetak dana, zatekli smo brojnu mehanizaciju preduzeća „HP Investing“ Mostar, „Putovi“ Grude i sarajevskog „Euro-Asfalta“.
Njihovim radnicima je ovaj teren, ljuti hercegovački krš, dobro poznat, jer su iza njih brojne urađene dionice na ovom značajnom projektu, koji će, prema planu, naš jedini grad na moru Neum povezati s unutrašnjosti BiH 2021. godine.
Tako su na dionici Stolovi - Drenovac, čija je dužina 8.785 metara i čija će gradnja koštati 17,5 miliona maraka, teške mašine počele su lomiti kamen, stijene i gudure.
Kako nam je rečeno, teren je veoma nezahvalan, ali nemaju bojazni da će i ovaj zadatak uspješno okončati u roku od 485 dana, koliko je predviđeno za ovaj dio ceste Stolac - Neum.
Inače, kako su za „Avaz“ kazali u Javnom preduzeću „Ceste FBiH“, trenutno se provodi eksproprijacija na preostalom dijelu općine Neum u dužini od 10 kilometara.
Prema sadašnjoj dinamici tih aktivnosti, tender za izvođenje radova na preostalom dijelu neumskog područja, kroz koje prolazi ova cesta, može se očekivati krajem ove godine.
Gradnja dionice Stolovi - Drenovac finansirat će se iz kreditnih sredstava IBRD-a i EIB-a.