Ministarstvo komunikacija i prometa BiH dostavilo je Ministarstvu finansija i trezora tražene analize i dopune u vezi s odlukom o jedinstvenim minimalnim budžetskim elementima vrijednosti časa iz teorijskog i praktičnog dijela osposobljavanja kandidata za upravljanje motornim vozilima.
U Ministarstvu finansija i trezora je rečeno kako još nisu dali mišljenje na dopunjeni materijal, odnosno na odluku kojom treba biti regulirana cijena vozačkih ispita.
Ministarstvo komunikacija i prometa još prošle godine zatražilo je mišljenje na prijedlog odluke koja bi dovela do povećanja cijene polaganja vozačkih ispita. U obrazloženju je navedeno da važećim pravilnikom nisu propisane cijene osposobljavanja kandidata za vozače motornih vozila i da autoškole slobodno određuju cijenu.
Kao cilj donošenja odluke Ministarstvo prometa navelo je eliminiranje nelojalne konkurencije i neprirodno nisku cijenu osposobljavanja u pojedinim autoškolama, uz ocjenu da to ide nauštrb kvaliteta procesa osposobljavanja kandidata.
- Čim se završe neophodne analize i provjere, Ministarstvo finansija i trezora dat će mišljenje na dostavljeni materijal imajući u vidu važnost ove odluke i njen utjecaj na polaznike autoškola i opravdan interes javnosti u vezi s ovim pitanjem - rečeno je u ovom ministarstvu.
Prijedlogom odluke o jedinstvenim minimalnim budžetskim elementima vrijednosti nastavnog časa iz teorijskog i praktičnog dijela osposobljavanja kandidata za vozača motornih vozila predviđeno je da cijena teorijskog časa za sve kategorije košta sedam KM, a cijena praktičnog časa za kandidate za B kategoriju 30,50 KM.
Cijena praktičnog časa za kandidate za B kategoriju bila bi osnova u odnosu na koju bi se izračunavale cijene praktičnih časova za ostale kategorije.
Prema računicama banjalučkih autoškola, kandidat za vozačku dozvolu B kategorije, a koji sve položi iz prvog pokušaja, sada može proći s troškom nešto većim od 800 KM, a usvoji li se ova odluka, cijena će, tvrde, iznositi više od 1.600 KM.
Za A kategoriju polaganje bi moglo dostići cifru veću od 700 KM, umjesto sadašnjih oko 300 KM, dok bi za vozače autobusa dobivanje dozvole umjesto sadašnjih 1.200 KM koštalo 2.100 KM.
Iz autoškola upozoravaju da bi ovakvo poskupljenje utjecalo na povećan broj motociklista bez vozačke dozvole na putevima te na još veći postojeći deficit profesionalnih vozača.