– Evo ga. Dajte bilo koju dvojku pa da vidimo, neka se uporede. Amortizeri, limarija, motor. Nijedan mu ne može blizu. Ko da 1.100 maraka, neka ga vozi - kaže vlasnik vozila koje se našlo na "Centrotransovom" parkingu, mjestu koje je nekada s pravom nosilo ime autopijaca.
Radi se o Golfu jedinici starom 38 godina, a strast s kojom ga prodaje vlasnik podsjeća na dobra stara vremena punog sjaja sarajevske autopijace. Danas je to mjesto gdje se mogu kupiti voće i povrće, namirnice životinjskog porijekla, odjeća, obuća, dijelovi za bijelu tehniku, namještaj... – nove ili polovne stvari, automobili su potpuno u drugom planu.
Tek pedesetak izloženih automobila i zeleni „kec“ podsjetnik su na vremena kada se na toj pijaci prodavalo mnogo vozila. Kada se išlo s novcem u džepu, vozile se probne vožnje i vodilo mehaničare kako bi posao bio obavljen što prije.
Danas će oni koji su odlučili tim putem prodati vozilo, reći da ih za nekoliko sati niko ništa nije pitao o izloženom automobilu. Ima tu i polemika, o plinu, benzinu, dizelu... Dosta je „znalaca“ koji, prema riječima prodavaca, ubijaju dosadu. Teško da su kupci. Uz orijentalne zvuke s nekog do obližnjih štandova s roštiljem, opet je tu ostala određena mogućnost da se nađe nešto za one s plitkim, ali i dubokim džepom.
Naravno, bude i prodaje, ali obim je neuporediv s onim iz najboljih dana. Jutros je „prva violina“ bio BMW 5 s američkim tablicama. Dizelaš iz 2011. godine izgleda besprijekorno, presvučen kožom i kvalitetno opremljen.
– Imam ja povratničku povlasticu. Iz Amerike smo, pa smo žena i ja uvezli naše Mercedes i BMW. Mercedes je već ranije otišao u Krajini, a ovaj je isto tako izvrstan. Sve je riješeno do registracije, a ne bih ga dao ispod 40.000 KM – kaže vlasnik najskupljeg vozila na današnjoj pijaci s izraženim krajiškim akcentom.
Naći će se tu i Opelov kabriolet, nekako usamljen, pa je, čini se, i vlasnik brzo izgubio strpljenje i nestao zajedno s vozilom. Golfovi dvojke, njihove sestre Jette iz osamdesetih godina još su tu. Tako on s ugrađenim plinom stara 33 godine košta 1.450, dok je tridestogodišnja Jetta dvojka imala cijenu od 2.600 KM.
Mogu se spomenuti još i Fiat Uno, star 18 godina, s cijenom od 3.500 KM, Mercedesova stara A-klasa, čiji četrnaestogodišnjak vrijedi 6.000 KM, VW Polo iz 2014. godine za 11.000 KM...
Zanimljivo je da, za razliku od ranijih vremena, na mnogo vozila nema cijena i pojedini prodavci zagledaju kupca kao da u startu nešto nije kako bi trebalo biti. Uglavnom, više je nego jasno da ova pijaca polako nestaje, bar kada je riječ o automobilima. Od narodnog „placa“, preko mjesta za biznis vezan uz prodaju vozila, do pustare koja služi tek da se prošeta nedjeljom.