U Hercegovini, gdje je u toku gradnja dvadesetak kilometara autoputa na Koridoru 5C, posljednjih je mjeseci prilično bučno, jer teška mehanizacija i neumorni građevinari probijaju trase dionica nedaleko od Mostara, ali i Počitelja i Čapljine.
Dok se na gradilištu poddionice Buna - Počitelj u dužini od 7,2 kilometra trenutno radi na ukopavanju podzemnih instalacija, a završetak radova očekuje se u trećem tromjesečju ove godine, dotle se intenzivno gradi poddionica Počitelj - Zvirovići u dužini od 11 kilometara.
Na tom gradilištu mehanizacija s jedne strane bruji nedaleko od graničnog prijelaza Bijača, čime se ova trasa približava spoju s Evropskom unijom, a s druge intenzivno se gradi kolosalni most Počitelj. U konačnici, bit će to najduži most na Koridoru 5C od svojih 945 metara i visine od 100 metara.
Kako smo se uvjerili na licu mjesta, uveliko traju radovi na iskopu tunela Počitelj, čija je dužina 1.200 metara, a duž cijele trase izvršen je površinski iskop i u toku su zemljani radovi, a otpočela je priprema na izgradnju potputnjaka Ševaš Njive, natputnjaka Gradina te tri manja mosta, koji će biti svojevrsna poveznica velikog tunela, Počitelj i istoimenog kolosalnog mosta.
Nikakva kašnjenja do sada, rečeno nam je, nisu zabilježena.
- Cijela Čapljina jedno je veliko gradilište. Naravno, imamo i drugih projekata u izgradnji, ali ovih 11 kilometara autoceste koji se grade su od iznimnog značaja i za samu Čapljinu. Bukvalno, sve naše građevinske firme su na terenu, ali i svi drugi naši kapaciteti su u funkciji. Jer, brojni radnici koriste usluge spavanja i hrane se u našim objektima, tako da je sve to skupa veliki gospodarski značaj za Čapljinu - kazao nam je Smiljan Vidić, čapljinski gradonačelnik.
Izgradnja poddionice Počitelj – Zvirovići finansira se sredstvima osiguranim u okviru Ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom investicijskom bankom (EIB), u visini od 100 miliona eura, dok su sredstva za poddionicu Buna – Počitelj osigurana od EBRD-a, u iznosu od oko 25 miliona eura.