- Redovnu nastavu, druženje sa drugarima, provedeno vrijeme u učionici, miris škole i zvuk školskog zvona sigurno ne može ništa zamijeniti, ali isto tako jako je važno da smo sami sebi dokazali da smo itekako sposobni uhvatiti korak sa modernim načinom obrazovanja - kaže za „Avaz“Anis Krivić, ministar za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Pandemija koronavirusa uzrokovala je da i obrazovni proces bude organiziran putem online nastave, što je, kako ističe ministar, zahvaljujući dobrim i kvalitetnim odzivom prosvjetnih radnika, učenika i njihovih roditelja te kvalitetnom koordinacijom sa Ministarstvom, uspješno organizirano i provedeno.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Slijedi analiza
- Možemo biti zadovoljni realiziranom online nastavom u Kantonu Sarajevo. Jedini smo uspjeli organizirati kontinuiranu i intenzivnu online nastavu i okončati školsku godinu. Posljednja tri mjeseca prošle školske godine predstavljaju svojevrsnu reformu u obrazovanju – ističe Krivić.
No, naglašava da je teško odgovoriti na pitanje koliko online nastava može zadovoljiti sve kriterije, budući da su školski planovi i programi pisani za redovan nastavno-naučni proces.
- Ono što se desilo u Kantonu Sarajevo pokazalo je mnoge prednosti redovne nastave, ali smo imali priliku vidjeti i prednosti online nastave. Pred nama je period kvalitativne i kvantitativne analize online nastave u Kantonu, kako bismo sa sigurnošću znali u kojem pravcu treba da idemo kada je u pitanju online nastava u budućnosti.
Online nastava je zauzela važnu ulogu u obrazovanju i našem društvu. Moramo mnogo raditi na tome da je učinimo kvalitetnijom i osiguramo njenu nesmetanu realizaciju. To podrazumijeva edukaciju nastavnika, nabavku opreme i adekvatnih platformi, opremanje škola, osiguranje opreme nastavnicima, bolju internet konkeciju i ono ključno, a to su digitalni materijali za realizaciju online nastave – objašnjava Krivić.
Pandemija, čiji se kraj još ne nazire, bila je razlog da Ministarstvo pripremi prijedlog izmjene i dopune Zakona o osnovnom odgoju i obrazovanju, koji je, uz druge izmjene i dopune, danas razmatrao Kolegij Skupštine Kantona Sarajevo.
Krivić je, kako kaže, odgovarao na pitanja članova Kolegija te će se predložene izmjene i dopune naći kao prijedlog za dnevni red naredne sjednice Skupštine.
O prijedlozima će se izjasniti Skupština Kantona. Arhiv
O prijedlozima će se izjasniti Skupština Kantona. Arhiv
- U važećem Zakonu propisan je način realizacije odgojno-obrazovnog rada u slučaju proglašenja prirodne katastrofe, elementarne nepogode, stanja neposredne ugroženosti i ratnog stanja. Odluku o tome donosi Vlada Kantona Sarajevo na prijedlog ministra.
Međutim, imajući u vidu iskustvo u vrijeme pandemije, predloženom izmjenom smo predvidjeli dopunu kojom će se pojednostaviti procedura donošenja odluke o načinu izvođenja nastave, odnosno olakšati prelazak sa kabinetske na online nastavu u vidu davanja saglasnosti školama od strane ministra.
Također, predložili smo da će donošenje bližeg propisa o načinu i uvjetima izvođenja online nastave u školama donijeti ministar. Navedena izmjena je važna kako bi realizacija online nastave u Kantonu Sarajevo u naprijed navedenim slučajevima bila institucionalno priznata.
Mogu da kažem da je ovaj prijedlog izmjene Zakona rezultat iskustva koje smo imali za vrijeme pandemije – rekao je Krivić.
Kad je u pitanju Zakon o visokom obrazovanju, planirano je pomjeriti rok do kada predbolonjci trebaju završiti studij. Izmjena se odnosi samo na datum.
- Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade zaprimilo je veći broj molbi, zahtjeva i inicijativa za prolongiranje roka za završetak studija po predbolonjskom sistemu studija, a koji je prema važećem zakonu propisan do 30. septembra 2020. godine.
Ovom izmjenom rok pomjerano za dvije godine, do 30. septembra 2022., kako bismo izašli ususret studentima koji studiraju po predbolonjskom sistemu studija. Takvih u ovom trenutku imamo 2.117.
Nepovoljan položaj
Ukoliko navedena izmjena ne bi bila usvojena, ovi studenti bi došli u iznimno nepovoljan položaj i morali bi nastaviti studij po Bolonjskom sistemu. Iskreno se nadam da do toga neće doći – kaže ministar.
Također, Ministarstvo je pripremilo i prijedlog izmjene Zakona o udžbenicima koji je stupio na snagu u avgustu 2019. godine. Radi se o jednom od suštinskih zakona kojim se uređuje pojam udžbenika, radnog udžbenika i drugih nastavnih sredstava, uslovi i postupak njihovog odobravanja, povlačenja iz upotrebe, minimalnih tehničkih uslova za štampanje, prava i obaveza izdavača...
Nastavni programi
- Ministarstvo je pokrenulo postupak izrade nastavnih programa zasnovanih na ishodima učenja (kurikulum Kantona Sarajevo), za predškolski, osnovno-školski odgoj i obrazovanje i srednjoškolsko obrazovanje u Kantonu.
Imenovane osobe na izradi istih dužne su dostaviti predmete kurikuluma u Ministarstvo nakon čega je potrebno pristupiti izradi udžbenika u skladu sa rezultatima kurikularne reforme, odnosno donesenih predmetnih kurikuluma.
Budući da kurikulum Kantona Sarajevo nije sačinjen do ovog trenutka zbog epidemioloških mjera prouzrokovanih pandemijom, u ovom momentu ne bi bilo opravdano da Ministarstvo u 2020. godini preduzme aktivnosti na donošenju spiska udžbenika, a da se paralelno provodi reforma izrade nastavnih planova i programa zasnovanih na ishodima učenja, a koja će za rezultat imati nove nastavne planove i programe, na osnovu kojih će se izraditi udžbenici. Predloženom izmjenom prolongiramo primjenu ovog Zakona – rekao je Krivić.