Predizborna kampanja uoči ovogodišnjih lokalnih izbora, sasvim je izvjesno, vodit će se putem medija i u većoj mjeri na društvenim mrežama. Iako Centralna izborna komisija (CIK) BiH još nije izdala uputstvo o postupanju stranaka tokom predizborne kampanje, stranke već uveliko kroje planove.
Generalna sekretarka Saveza za bolju budućnost (SBB) BiH Sanela Prašović-Gadžo kazala je za „Avaz“ da je u ovom trenutku potpuno jasno da će predizborna kampanja izgledati onako kako to bude dozvoljavala epidemiološka situacija.
- Za SBB i za mene osobno najvažnije i na prvom mjestu je zdravlje građana. Želim kazati da, ukoliko se epidemija koronavirusa nastavi i tokom jeseni na području BiH, onda će ova predizborna kampanja izgledati drugačije u odnosu na kampanje kakve smo do sada gledali. Kampanja za lokalne izbore će se, sigurno, većim dijelom realizirati putem medija i društvenih mreža – istakla je Prašović-Gadžo.
Član CIK-a BiH Suad Arnautović na sjednici Komisije kazao je da će u narednom periodu do početka zvanične preizborne kampanje biti još prigovora stranaka, a zbog korištenja društvenih mreža za plaćenu političku kampanju.
- Moja je sugestija da naše službe pribave kanale komunikacija, kako bi s Facebookom mogli utvrditi da li je nešto plaćeno. Potrebni su kanali komunikacije kako bi utvrdili da li je neka komunikacija plaćena ili nije. Svaka od socijalnih mreža ima svoju politiku u vezi sa zabranom plasiranja političkih stavova. Dopušteno je da se stranke politički oglašavaju 30 dana prije izbora – istakao je Arnautović.
Predsjednik CIK-a Željko Bakalar kazao je da na Facebooku postoji oznaka da je nešto sponzorirano ili plaćeno.
- U uvjetima koronavirusa definitivno društvene mreže će biti temelj izbornih kampanja – istakao je Bakalar.
Vehid Šehić, nekadašnji član CIK-a BiH, danas politički analitičar koalicije „Pod lupom“, za „Avaz“ je kazao da je Koalicija o tome već razgovarala budući da su se društvene mreže u predizbornim kampanjama koristile i ranije. Dodao je da se društvene mreže vrlo često zloupotrebljavaju te da je za to vrlo teško utvrditi odgovornost.
- Znamo da će se pred izbore upregnuti stranačka mašinerija ili bolje rečeno botovi koji će preplaviti društvene mreže, što će imati za posljedicu povećanje broja lažnih informacija. Generalno, i u ovoj predizbornoj kampanji zloupotrebljavat će se društvene mreže da se oblati politički protivnik – istakao je Šehić. E. HALIMIĆ
Prema mišljenju Šehića, ove godine možemo očekivati najprljaviju kampanju do sada.
- Vrlo malo će se govoriti o potrebama građana, a više će se govoriti o odnosima između stranaka. Bojim se da bi se sve moglo svesti na međusobne uvrede, a koristit će se riječi koje nisu za javni prostor – naglasio je Šehić.