Početak školske godine u uvjetima pandemije koronavirusa zbunjujući je za sve - učenike, roditelje, ali i nastavnike. Ministarstvo za obrazovanje, nauku i mlade Kantona Sarajevo, s ministrom Anisom Krivićem na čelu, vrijedno je proteklih dana radilo na izradi smjernica za đake i nastavnike o principima održavanja nastave, odnosno online i kombiniranih modela.
Djeca u školu kreću 1. septembra. Za učenike 1. te 5. i/ili 6. razreda, koji iz razredne prelaze u predmetnu nastavu, bit će organiziran prijem u školama, dok se za ostale đake prvog dana organizira online nastava koja će trajati sat, a prilikom koje će im biti dostavljen raspored časova te pojašnjen modalitet rada.
Isto važi za srednje škole, s tim da se oni koji kreću u prvi razred mogu zadržati maksimalno 90 minuta u prostorijama škole.
- Od 2. septembra u razrednoj nastavi realizira se kombinirani model nastave po grupama s maksimalno 15 učenika, s minimalnim razmakom između učenika od 1,5 metara. Čas traje 30 minuta, a tokom nastave preporučuje se frontalni i individualni oblik rada. Grupni rad iz epidemioloških razloga nije preporučljiv. Male odmore učenici će provoditi u učionici - navodi se, između ostalog, u uputstvima Ministarstva.
Učenici predmetne nastave od 5. i/ili 6. razreda, kao i srednjoškolci, osim onih koji kreću u prvi razred, nastavu pohađaju po aktivnointeraktivnom modelu online nastave. Čas traje 30 minuta po redovnom rasporedu, a škole koje rade u smjenama trebaju planirati njihovu rotaciju. Mali odmori traju 5 minuta, uz pauzu od 20 minuta između 3. i 4. časa.
Kada je u pitanju online nastava, iz Ministarstva naglašavaju da platforma mora biti sigurna s aspekta zaštite ličnih podataka učenika i nastavnika.
- Predviđa se optimalna primjena online nastave u realnom vremenu putem komunikacijskih alata audio i/ili videopoziva - naveli su iz Ministarstva, naglasivši da se i ocjenjivanje i provjera znanja učenika moraju prilagoditi novom modelu.
Kombinirani model posebno je izazvao nedoumice, jer nije bilo jasno kada ko ide u školu, a kada prate nastavu od kuće, odnosno online.
- Model je primjenjiv i po sistemu grupa “pola-pola”, na način da pola učenika svih odjeljenja škole pohađa aktivno jednu sedmicu redovan nastavni proces, a drugu sedmicu tzv. pasivno, online (online sistem koji se ne realizira u realnom vremenu s nastavnikom). Pasivni, online sistem podrazumijeva dostavu digitalnih nastavnih materijala učenicima sa smjernicama za rad, a zatim se ti materijali s nastavnikom obrađuju, ponavljaju i evaluiraju u toku sedmice, kada su učenici u školi - pojašnjavaju iz Ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade KS.
Između smjena grupa mora biti pauza od 30 minuta koja će se koristiti kako bi se učionice dezinficirale.
- Ukoliko dođe do potvrde infekcije COVID-19 kod učenika ili nastavnika, odjeljenje preventivno odmah prelazi na online sistem nastave. Ukoliko među učenicima ili nastavnikom ne bude verifikacije infekcije ili simptoma oboljenja COVID-19, vraćaju se u redovan nastavni proces po do tada utvrđenom modelu - naglašeno je iz Ministarstva.