INTERVJU

Vojin Mitrović za "Avaz": Na proljeće kreće gradnja autoputa Sarajevo - Beograd

U ovom trenutku ne postoji inicijativa od Federacije oko izgradnje ovog dijela ceste, kaže Ministar komunikacija i transporta BiH

Mitrović: Bitno spojiti Beograd s Banjom Lukom, ali i Sarajevom. ARHIV

Piše: Erdin Halimić

4.12.2020

Na proljeće počinje izgradnja autoputa Sarajevo - Beograd, kazao je u intervjuu za “Dnevni avaz” ministar komunikacija i transporta BiH Vojin Mitrović. Ali otkrio je i brojne probleme kad je riječ o dionicama koje spajaju Beograd, Tuzlu i Sarajevo.

Šta se događa kada je u pitanju autoput Sarajevo - Beograd?

Brojni problemi

- Ponovo imamo problem koji je vezan za uređenje BiH i način funkcionisanja. Ovo je autoput koji ide od Kuzmina, Rače, Bijeljine, Brčkog, a onda imamo problem spajanja s Tuzlom i Sarajevom. Ova trasa, koja ide od Rače preko Bijeljine, Brčkog i prema Vukosavlju, u dobroj je realizaciji. Drugi dio trase, prema Brčkom, isto tako se radi eksproprijacija i definisana je trasa kao i od Brčkog do Vukosavlja.

Dakle, na ovom dijelu puta mi ćemo imati riješene imovinskopravne odnose već početkom sljedeće godine i bit će i raspisan konkurs. Na proljeće počinje izgradnja puta koji ide od Rače prema Bijeljini.

Šta se dešava na dionicama autoputa koje idu prema Tuzli i Sarajevu?

- Što se tiče Sarajeva, postoje različite ideje. Postoji ideja da se od Tuzle radi autoput ili brza cesta prema Brčkom koja bi spojila Tuzlu s autoputem Sarajevo - Beograd. Druga varijanta bi išla od Tuzle prema Žepču i opet bi ga spojila na Koridor 5C. Što se tiče drugog dijela, a od Sarajeva prema Vardištu, djelimično je ta trasa definisana, ali ipak nije dovoljno urađeno. Problem su sredstva i samo definisanje trase.

Može li se na kraju desiti da ćemo Republiku Srpsku spojiti sa Srbijom, a da će dio kroz FBiH čekati na realizaciju ili će ostati samo kao ideja na papiru?

- S ove pozicije, ja ne bih to razdvajao. Jednako mi je bitno spojiti Beograd s Banjom Lukom, ali i sa Sarajevom. Nažalost, u ovom trenutku ne postoji inicijativa od Federacije oko izgradnje ovog dijela autoputa od Sarajeva prema Vardištu. Postoji zastoj, u ovom trenutku sigurno u radovima prednjači RS.

Proces digitalizacije

Dokle smo stigli s procesom digitalizacije u BiH? Koliko kasnimo s drugom i trećom fazom?

- Sve je stalo još 2015. godine, a trenutno su urađene tehnička specifikacija i tenderska dokumentacija s obzirom na to da su javni RTV servisi korisnici, oni će sutra biti nosioci i zaduženi za prihvatanje i održavanje tih uređaja.

U fazi smo usaglašavanja s javnim TRV servisima oko tehničke specifikacije, očekujem da će se to desiti u narednih 10-15 dana, tako da možemo krenuti ka postupku raspisivanja tendera za drugu i treću fazu digitalizacije.

Korak prema EU

Jesmo li mi dio "mini Šengena" i kad možemo očekivati u praksi primjenu jedinstvenog tržišta zapadnog Balkana?

- Ova inicijativa podrazumijeva ekonomski razvoj. Potpisivanje dokumenata u Sofiji podrazumijeva slobodan protok roba, usluga, ljudi i kapitala. Isto tako, “mali Šengen” podrazumijeva prilagođavanje propisima EU, a kako bismo imali pripremljenu zakonsku regulativu za članstvo u EU.

Interes je ovo zemalja zapadnog Balkana, jer nas ovo povezuje s Evropom. Ovo bi trebalo značiti da se svi građani zemalja zapadnog Balkana jednako tretiraju na tržištima rada svih regionalnih država. Mali smo pojedinačno i postoji potreba za kapitalom. Protok roba će doprinijeti jačanju ekonomije.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.