Na početku današnje sjednice Doma naroda Parlamenta FBiH delegatima je omogućeno da podnesu inicijative i postave pitanja.
Glasalo se i o prijedlogu Borisa Krešića da sa dnenvog reda budu skinute dopune Zakona o Komisiji za vrijednosne papire. I ovaj prijedlog dobio je potrebnu većinu.
Vlada FBiH dostavila je Prijedlog zakona o jedinstvenom registru taksi i naknada u FBiH sa prijedlogom da se to razmatra po hitnoj proceduri. Delegati su podržali prijedlog.
Na kraju su delegati izglasali dnevni red, a prva tačka je prijedlog zaključka po odluci Ustavnog suda FBiH vezano za naredbe Kriznog štaba o nošenju maski i zabrani kretanja.
Predstavnički dom ranije je raspravljao o ovom problemu, te donio zaključak.
Rasprave na Domu naroda nije bilo.
- Zadužuje se premijer FBiH da u skladu s Ustavom FBiH osigura provođenje odluke Ustavnog suda FBiH - navodi se u zaključku kojim je Dom naroda obavezao Fadila Novalića za ovaj postupak.
Delegati su razmotrili Prijedlog zaključka koji proizilazi iz Odluke Ustavnog suda Bosne i Hercegovine, broj: AP -3683/20 od 22.12. 2020. godine, a u obrazloženju Ustavni sud BiH je utvrdio da je određenim mjerama zabrane prekršeno pravo na privatni život i na slobodu kretanja ali da ne mogu preuzeti odgovornost i ukinuti te mjere jer je riječ o zaštiti zdravlja stanovništva.
Ustavni sud je naveo kako je Parlament FBiH propustio da se uključi u donošenje mjera odnosno da se one zakonski urede kao što je bilo u drugim državama.
- Činjenica da je od proglašenja navedene epidemije-pandemije proteklo više od devet mjeseci, prema mišljenju Ustavnog suda, dodatno pojačava obavezu svih nivoa vlasti u ovakvim vanrednim situacijama u kontekstu zaštite demokratskog principa podjele vlasti i poštivanja vladavine prava. Nepreuzimanje odgovornosti i iskazana pasivnost najvišeg zakonodavnog tijela u Federaciji BiH (Parlamenta FBiH) da na jasan i blagovremen način u okviru svojih ovlaštenja uspostavi okvir djelovanja izvršne vlasti u svojoj sveukupnosti za sve vrijeme trajanja pandemije-epidemije virusom COVID-19 neminovno otvaraju mogućnost da se naruši postizanje ravnoteže između različitih interesa (prava) na koje je prethodno ukazano. Prema ocjeni Ustavnog suda, to, također, nije dovelo ni do neophodnog minimiziranja rizika od eventualne zloupotrebe ovlaštenja jednog organa uprave (kriznih štabova ministarstava zdravstva) u kontekstu postojanja općenitog pravnog okvira njegovog djelovanja i stepena ovlaštenja u ovakvoj situaciji. Prema tome, Ustavni sud smatra da je (ne)postupanje javne vlasti, a primamo Parlamenta FBiH, u specifičnim okolnostima konkretnog slučaja u suprotnosti sa osiguranjem poštivanja garancija obuhvaćenih pravom na ,,privatni život" i pravom na ,,slobodu kretanja" s obzirom na to da u konkretnom slučaju miješanje u ustavna prava ne zadovoljava princip sadržan u testu neophodnosti - navodi se u odluci.