Da je jug naše zemlje u proteklih više od godinu skoro u cijelosti ogromno gradilište, svjedoči činjenica o izgradnji dionica autoceste na Koridoru 5C nedaleko od Počitelja, moderne brze ceste Stolac – Neum, ali i magistralne ceste iznad Mostara, znane kao projekt Južna obilaznica.
Riječ je o izuzetno složenom i zahtjevnom projektu, u građevinskom i finansijskom smislu, čijom će izgradnjom biti riješen višedecenijski problem saobraćajnog zagušenja Mostara. Sav tranzitni saobraćaj prema zapadnoj Hercegovini, ali i srednjoj Dalmaciji u Hrvatskoj, odvija se kroz centralno gradsko područje Mostara, zbog čega dolazi do stvaranja tzv. saobraćajnih čepova.
Iako ovaj projekt datira još od prije skoro dvije decenije, ipak nije bilo političke volje, ali ni novca da se otpočne njegova realizacija.
Prvi dio Južne mostarske obilaznice, od Pologa do Miljkovića, u dužini od 6,7 kilometara, završen je krajem 2019. godine. Za završetak kompletnog projekta potrebno je izgraditi još 8,2 kilometra, a riječ je o prilično zahtjevnoj trasi, koja podrazumijeva gradnju dva tunela, tri podvožnjaka i jednog mosta.
- Bez obzira na zahtjevnost projekta, dinamika radova je sasvim dobra. Napokon je Mostar dobio Gradsko vijeće i sad možemo rješavati imovinskopravne probleme, odnosno možemo napraviti izvlaštenja. Uskoro će biti raspisan tender za tunel Novi i vijadukt „Marjanovića draga“, a Južnu obilaznicu ćemo „napasti“ na najmanje dvije dionice - kazao je Lasić.
Podsjetio je da je ovaj projekt bio jedan od njegovih prvih zadataka, zajedno s Upravom JP “Ceste FBiH”, te je izrazio očekivanje da će Južna obilaznica za dvije godine biti spojena s magistralnom cestom M-17, a u konačnici s Koridorom 5C.
Radovi na dionici Miljkovići – Rodoč – veza na magistralnu cestu M-17, prema dosadašnjim procjenama, koštat će 29 miliona KM. Izgradnja Južne mostarske zaobilaznice dio je Programa modernizacije cesta u FBiH koji, uz ostale, kreditira i Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD).