PORUKE

Ef. Šljivo: Nije dobro ako je samo nama dobro, potrebno je da i tuđa briga i bol postanu našom

Ustezanjem od hrane i pića tokom ramazana i od pokuđenih, ružnih stvari, na najpotpuniji način izražavamo zahvalnost Onome koji nas opskrbljuje tokom cijelog života, kaže ef. Šljivo

Piše: A. Jamaković

21.4.2021

Šljivo: Pandemija pokazala i da je iznimno važno da čuvamo jedni druge. Fena / Avaz

Ramazan je mjesec iznimne Božije milosti, mjesec Božijih objava i napose mjesec objave Kur’an i Kerima. To je i mjesec ekstremnog dobrovoljnog odricanja, mjesec posta, koji je specifično ustezanje od hrane i pića. Post nije medicinska dijeta, a nije ni štrajk glađu kako je to lijepo govorio rahmetli Alija Izetbegović.

To je za portal Avaza povodom mjeseca posta kazao Meho Šljivo, šef Ureda za hatabet, iršad i vaz pri Upravi za vjerske poslove Rijaseta Islamske zajednice u BiH.


Spasiti živote

- Ustezanjem od hrane i pića tokom ramazana i od pokuđenih, ružnih stvari, na najpotpuniji način izražavamo zahvalnost Onome koji nas opskrbljuje tokom cijelog života. Ramazan nam pomaže da razvijemo empatiju, solidarnost, s drugima jer naša glad i žeđ tokom ramazana treba da nas podsjeti na gladne i žedne i u ramazanu i mimo njega. Empatija je sve rjeđa u današnjem svijetu, sve su ljudi više zagledani u sebe i paze samo na svoje interese. A, nije dobro samo ako je nama dobro, potrebno je da i tuđa briga i bol postanu našom brigom i boli, kako bismo se bolje razumjeli i jedni drugima pomagali u ovim vremenima iskušenja – kazao nam je ef. Šljivo.


Dodaje da nam je pandemija pokazala i da je iznimno važno da čuvamo jedni druge i da je ideal islama da drugi ljudi, muslimani ili nemuslimani, budu sigurni od našeg jezika i od naših ruku.

-  U kontekstu pandemije to znači da maksimalno poštujemo sve epidemiološke mjere kako bismo zaštitili one najnemoćnije, stare, hronične bolesnike i kako bismo u nekim sretnijim vremenima sa njima mogli da dijelimo ramazansku radost na tradicionalan način kako smo to i do sada činili – poručio je ef. Šljivo.

Napomenuo je da duboko razumije sve vjernike koji zbog epidemiološke situacije nisu u prilici da dožive ramazan onako kako su ga godinama na najljepši način doživljavali u džematu, u džamijama učeči mukabelu, klanjajući teravih-namaze...

- Najveća vrijednost vjere, nakon vjerovanja u jednog Boga, je očuvanje ljudskog života. Ljudski život je pretpostavka da se svi drugi ibadeti mogu činiti. Ako ne spasimo ljudski život onda ni ne možemo izvršavati islamske propise. U ovom trenutku nam je najvažnije da spašavamo ljudske živote kako bismo stvorili pretpostavke da se vjerski život u džamijama i na drugim mjestima praktikuje kao u normalno vrijeme – objasnio je ef. Šljivo.

Svaki trenutak ramazana je odabran

Ispraćamo prvu trećinu ramazana koja je u znaku sveprisutne Božije milosti i ulazimo u drugu koja je u znaku Božijeg oprosta.

- I najzad u posljednjoj trećini, koja je sama kruna Božijeg, ramazanskog, dara čoveku, muslimani mogu očekivati i oprost od vatre. Božiji oprost u posljednjoj trećini je najintenzivniji i najizraženiji, kao što je najizraženiji i ibadet muslimana u posljednjoj trećini tragajući i tražeći noć koja je bolja od 1.000 mjeseci, mubarek noć Lejletu-l-Kadr. Svaki trenutak ramazana je odabran i značajan. Podsjećamo na hadis Božijeg poslanika: „Postačev san je ibadet, njegova šutnja je tespih, njegova dobra djela se udvostručuju, a njegovi grijesi se opraštaju, a dova mu se prima“ – kazao nam je ef. Šljivo s porukom da iz ramazana trebamo izaći čistiji od grijeha, izaći kao bolji ljudi, sa onim vrlinama koji krase muslimana i kako ih je Božiji poslanik lično svjedočio i živio.  

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.