Odluka Hrvatske da donošenjem novog Pravilnika o uređivanju javnih cesta van upotrebe stavi pet graničnih prijelaza s BiH imat će pogubne posljedice po bh. ekonomiju, upozoravaju stručnjaci.
OTKLONJEN KVAR NA SISTEMU
NAKON ODLUKE HRVATSKE
Nastat će višemilionska šteta koja će posebno biti izražena u sezonskom periodu, kada bude povećan izvoz voća i povrća, kaže Egrlić
Kamioni u dugim kolonama jučer na GP Izačić. Agencije
Odluka Hrvatske da donošenjem novog Pravilnika o uređivanju javnih cesta van upotrebe stavi pet graničnih prijelaza s BiH imat će pogubne posljedice po bh. ekonomiju, upozoravaju stručnjaci.
Određene su javne ceste po kojima će se odvijati tranzitni promet teretnih vozila, a u Pravilnik nije uvršteno pet prijelaza s BiH koji su zatvoreni za kamione iznad 7,5 tona tereta i 14 metara dužine. Riječ je o prijelazima Brčko - Gunja, Strmica - Strmica, Osoje - Vinjani Gornji, Velika Kladuša - Maljevac i Ivanica - Gornji Brgat.
Zbog ove zabrane već jučer su na prijelazu Izačić zabilježene ogromne gužve, a kamioni su čekali u dugim kolonama.
Egrlić: Veliki problemi. Agencije
Predsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH Ahmet Egrlić ističe kako su u pitanju ogromni problemi te da će nastati višemilionska šteta koja će posebno biti izražena u sezonskom periodu, kada, kako navodi, bude povećan izvoz voća i povrća.
Košarac: Negativne posljedice. Agencije
Sada ne možemo koristiti prijelaze koji su urađeni prema međunarodnim standardima. Ne može neko samo kazati da ih treba staviti van upotrebe. Već možemo vidjeti haos koji je nastao. Drugi prijelazi na koje je usmjeren prijevoz nemaju infrastrukturu da prime toliki broj vozila - rekao je Egrlić za “Avaz” te dodao da ovaj problem značajno poskupljuje transport.
Imamović: Udar na izvoz. Agencije
Ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Staša Košarac jučer je, zbog odluke Hrvatske, zatražio hitnu reakciju šefa Delegacije EU u BiH i specijalnog predstavnika EU u BiH Johana Satlera (Johann Sattler).
- To će proizvesti niz negativnih posljedica za značajan dio privrede u RS i FBiH jer se u velikoj mjeri ograničava, komplicira i produžava vanjskotrgovinski promet, kao i vrijeme transporta roba po prethodno utvrđenim cestovnim pravcima koji povezuju BiH i EU - naveo je Košarac.
Nihad Imamović iz Udruženja poslodavaca FBiH smatra da je ova odluka udar na bh. privredu i ekonomiju jer najviši procent izvoza ide u zemlje EU, i to preko teritorija Hrvatske.
- Konstantno udaraju na BiH i njen suverenitet, a naši političari spavaju. Ovo je udar na izvoz, pogotovo roba koje ne dopuštaju čekanje i to već stvara ekonomske gubitke - zaključio je Imamović.
POBJEDNICA ZVEZDA GRANDA