Netransparentno korištenje službenih automobila, zapošljavanje bez konkursa i prekoračenje limita za reprezentaciju, samo su neke od nepravilnosti koje je utvrdio Ured za reviziju institucija BiH.
Kad je u pitanju Agencija za javne nabavke, uočene su nepravilnosti kod popunjavanja putnih naloga jer nije upisivana kilometraža. Sporna je bila i „loko vožnja“ jer je bila u rasponu od deset pa sve do čak 95 kilometara. Revizori su otkrili da je u jedno vozilo sipano gorivo u vrijeme dok je cijeli mjesec bilo parkirano.
Agencija za forenzička ispitivanja i vještačenja prekoračila je limit namijenjen za reprezentaciju. Dakle, za iće i piće su potrošili 650 KM više od maksimalno dozvoljenih 6.000 KM, a u izvještaju se navodi da ovo nije prvi put.
U Agenciji za unapređenje stranih investicija u BiH (FIPA) utvrđeni su nedostaci i neefikasnost u procesu zapošljavanja.
- Upošljavanje putem ugovora o radu na određeno vrijeme za određeni broj osoba u Agenciji nije ni u 2020. godini izvršen u skladu sa Zakonom o radu u institucijama BiH u smislu provođenja procedure javnog konkursa - upozorili su revizori.
Utvrdili su da je, zaključno s 31. decembrom, u FIPA-i bilo šestero angažiranih na osnovu ugovora o radu na određeno vrijeme bez prethodno provedenog konkursa, s tim da su vozač direktora i referent za administrativno-tehničke poslove angažirani duže vrijeme s prekidima između ugovora.
Kada je u pitanju Državna regulatorna agencija za radijacijsku i nuklearnu sigurnost, revizori su utvrdili da pravo na korištenje službenih vozila za dolazak na posao i odlazak s posla imaju direktor i zamjenik, ali da je u ovu svrhu korišteno i specijalizirano vozilo, što nikako nije predviđeno.
Državni revizori objavili su izvještaj u kojem su naveli niz sumnjivih dešavanja i u Centru za uklanjanje mina (BHMAC), prvenstveno u kontekstu raspolaganja službenim vozilima.
Revizori su konstatirali da su nastale brojne štete na vozilima. BHMAC je od 11 nastalih štetnih događaja na vozilima, pet postupaka utvrđivanja postojanja materijalne odgovornosti za štete na vozilima proveo od 2017. do 2019. godine.
U 2020. je riješeno šest predmeta u cilju utvrđivanja postojanja materijalne odgovornosti osoba za štete koju su prouzrokovane upravljanjem službenim vozilom.
Prema Pravilniku Vijeća ministara BiH o uvjetima nabavke i načinu korištenja službenih vozila u institucijama BiH, BHMAC-u je dato pravo na korištenje tri službena vozila. Također, BHMAC-u je odobren Pravilnik o specijaliziranim vozilima po kojem raspolaže s dodatnim 61 vozilom.
- Treće vozilo dato je na korištenje Generalnom sekretarijatu Vijeća ministara BiH. BHMAC je, na osnovu zahtjeva Ureda predsjedavajućeg Vijeća ministara BiH, od 4. marta 2020. ustupio službeno vozilo na korištenje do 30. juna 2020., a potom produžio ustupanje do 31. decembra 2020. godine - konstatirali su revizori.