Misija OSCE-a u Bosni i Hercegovini objavila je danas izvještaj: "Školski nazivi, simboli i manifestacije u osnovnim i srednjim školama u Bosni i Hercegovini".
U izvještaju se procjenjuje stepen nazadovanja u proteklom periodu, i naglašava neophodnost suočavanja s praksama isključivanja u vezi sa školskim nazivima, simbolima i manifestacijama, zasnovano na praćenju dešavanja u više od 2.000 centralnih i područnih škola širom BiH, koje Misija redovno provodi.
- Škole u BiH su javni prostori u kojima se sva djeca moraju osjećati prijatno i dobrodošlo i nikada se ne smiju koristiti u političke svrhe - istakla je ambasadorica Ketlin Kavalec (Kathleen Kavalec), šefica Misije OSCE-a u Bosni i Hercegovini.
- Isto tako, nazive škola, simbole i manifestacije ne bi trebalo koristiti za stvaranje podjela ili kao priliku za isključivanje nekih učenika ili učenica. Kvalitetno obrazovanje zahtijeva inkluzivnu atmosferu kojom se poštuju prava i porijeklo sve djece - dodala je.
Izvještaj sadrži i skup preporuka različitim nivoima vlasti, ključnim donosiocima odluka i upravama škola za odlučne akcije pomoću kojih bi se osiguralo da školsko okruženje bude prikladno i gostoljubivo za sve učenike. U skladu sa svojim mandatom, Misija će nastaviti pružati podršku obrazovnim vlastima u BiH u razvoju inkluzivnog i kvalitetnog obrazovanja, kao i u promoviranju nediskriminacije, poštovanja različitosti, međusobnog razumijevanja i saradnje.