17. ramazan, Dan bitke na Bedru, prve bitke u historiji islama, Islamska zajednica u BiH proglasila je Danom povratničkih džemata, a mubarek noć Lejletul – Bedr nastupa u akšam 17. aprila. Tokom programa obilježavanja ove mubarek noći glavni imam MIZ Rudo Mehrudin ef. Genjga svaki put naglašava da svaki narod i svako vrijeme imaju svoj Bedr.
- I svako mjesto ima svoj Bedr. Bedr Božijeg Poslanika a.s. je bio oružani sukob, odbrana, Bedr 90-tih godina u Bosni je bio s puškom u ruci da branimo ovo što imamo. Danas, na području centralne Bosne Bedr je možda mektebska pouka, ali kad pogledamo Podrinje i istočnu BiH ja kažem da je Bedr na ovom prostoru sačuvati grunt, svoj toprak, da se olahko ne odričemo onog što su nam u amanet ostavili preci – ističe Genjga.
Na području Rudog teravih - namazi klanjaju se u tri džemata, u džamiji Kara Mustafa – paše Sokolovića u Rudom, te džamijama u Strgačini i Omačini.
- Budući da je Ramazan posebna prilika da se malo više viđamo i družimo, organizujemo i zajedničke iftare. U svakom našem džematu, osim Međurječja, ćemo organizovati iftare i već smo krenuli s tim. Ono što je karakteristika iftara u Rudom je da na iftar pozivamo džematlije iz kompletnog Medžlisa, tako da im prisustvuje 60 do 80 ljudi – kaže Genjga.
Ranije su i džemati bili brojniji, a iftari i teravih - namazi posjećeniji, ali je ukupna situacija doprinijela smanjenju broja povratnika u Rudom. Zbog straha za vlastitu sigurnost jedan broj njih je ponovo napustio ovu pograničnu općinu.
- U Rudom stalno živi oko 80 povratnika. Sad imamo ljudi koji su bili stalno tu, ali su zbog ove ekonomske situacije, pa i ratnohuškačkih poruka jednostavno rasprodali ovdje stoku i odselili su u Sarajevo. Imamo ljude koji su redovno bili tu 7-8 godina i sad odjednom napuštaju sve i odlaze. Poznajem četiri takve porodice, koje su živjele u blizini Rudog. Razgovarao sam s ljudima i u pitanju je strah, nesigurnost, posebno kod onih koji su jednom prošli kroz te traume, koji su 90-tih godina bili privođeni, zatvarani – ističe Genjga.
U vrijeme velike ekonomske krize on poziva na ostanemo jedni uz druge, a da oni koji su u mogućnosti obrate pažnju na komšije slabijeg imovnog stanja.
- I Poslanik a.s. nas uči da nije musliman onaj ko zanoći sit, a zna da je njegov komšija gladan. Moramo voditi računa o ljudima koji su na marginama. Ako će se kod mene nešta pokvariti, a komšija nema, onda nismo nikakvi ljudi – poručuje Mehrudin ef. Genjga, glavni imam MIZ Rudo.