Priča o najmu letjelica za gašenje požara ovog ljeta, i to od španske kompanije, a koja se uveliko iznosila kao jedno od ad hoc, ali i realnih rješenja, izjalovila se.
Preduvjet za to da Federacija BiH, dok ne formira svoju protupožarnu eskadrilu, uopće krene u najam letjelica odnosio se na potpisivanje ugovora s kompanijom iz Španije.
Podsjetimo, kupovina se, kako se do sada iznosilo, odnosila na tri Air Tractora, i to AT-802A Fire Boss, dva jednosjeda i jedan dvosjed, a za što je u federalnom budžetu osigurano 30 miliona KM.
Međutim, sudeći prema informacijama do kojih smo jučer došli, sve je izglednije da će tokom ove požarne sezone vatrogasci ostati uskraćeni za pomoć iz zraka.
Jer na dugom je štapu i najam letjelica od zemalja u regionu s kojima su razgovarali članovi Radne grupe za obavljanje pripremnih radnji s ciljem najma i nabavke letjelica i formiranje zračnih snaga (jedinice) za gašenje požara otvorenog prostora i obavljanje drugih zadataka zaštite i spašavanja, koju je Vlada FBiH imenovala koncem maja.
U tim razgovorima se, saznajemo, najdalje odmaklo sa Sjevernom Makedonijom, odnosno tamošnjim direktoratom civilne zaštite.
Kako nam je kazao Borislav Balaban, član Radne grupe, trenutno se djeluje na dva polja.
- Trenutno pokušavamo sa Sjevernom Makedonijom iznaći neko rješenje, u vidu komercijalnog ili polukomercijalnog ugovora o najmu letjelica. Zapravo, jedini način na koji možete nekoga obavezati na to da će ustupiti letjelice i posadu jeste komercijalni ugovor - kaže Balaban