INTERVJU

Relevantne ekonomske institucije potvrdile su da je uticaj Molson Coorsa BH na privredu BiH značajan

Mladen Mamić, direktor društva Molson Coors BH koji obavlja poslove menadžera za pravne i korporativne poslove

Mladen Mamić, direktor društva Molson Coors BH. INTERVJU

Avaz.ba

21.7.2022

Kompanija Molson Coors BH (MCBH) direktno i indirektno u značajnoj mjeri doprinosi bosanskohercegovačkoj privredi kroz poreze, rast broja zaposlenih, rast materijalnih prava zaposlenika, te brojne društveno-odgovorne projekte šireg značaja - pokazala je to studija koju su sačinili Ekonomski institut Sarajevo i Ekonomski fakultet Univerziteta u Sarajevu. Studija koja obuhvata razdoblje od 2018. do 2020. godine pokazala je ne samo da je Molson Coors kompanija sa najvećim tržišnim udjelom u sektoru trgovine pivom u Bosni i Hercegovini, već i široku paletu pozitivnih uticaja koje poslovanje MCBH-a ima na privredu ovog područja. Asortiman Molson Coorsa BH među ostalim čine Jelen pivo, Ožujsko, Apatinsko, Nikšićko, Stella Artois, Staropramen, Hidra Wai i mnogi drugi brendovi koji su dostupni na tržištu Bosne i Hercegovine. Više detalja o rezultatima studije za Avaz je ispričao direktor društva Molson Coors BH koji obavlja poslove menadžera za pravne i korporativne poslove - Mladen Mamić.

A. Otkud uopće ideja da napravite takvo istraživanje? Koji je bio cilj?

M: Ova studija je skup vrijednih informacija koje potvrđuju kako poslovanje Molson Coorsa BH postiže sjajne rezultate i kako odluke koje donosimo vode kompaniju u pravom smjeru. Posljednje dvije godine, podsjetimo, nisu bile jednostavne i još osjećamo posljedice pandemije, ali i u toj situaciji smo bili fleksibilni i u najizazovnijim periodima poslovali bez većih poteškoća. Analiza svih važnih parametara ekonomskih stručnjaka potvrdila je da Molson Coors BH daje izuzetan doprinos cjelokupnoj privredi države u kojoj posluje i to kroz poreze koje uplaćuje, nova zapošljavanja i iznadprosječna primanja, te mnoge druge faktore. Podsjetimo, proglašeni smo svojedobno i najurednijim poreznim obveznikom u sektoru trgovine. Cilj ove studije bio je pokazati transparentno kako i koliko zaista utičemo na cjelokupnu privredu Bosne i Hercegovine i zato smo partnere potražili u respektabilnim institucijama čija stručnost i kredibilitet su neuptini. Ekonomski institut i Ekonomski fakultet u Sarajevu dokazali su ono u što smo mi kao kompanija vjerovali. Očekivali smo dobre rezultate i zaključak da je naš uticaj na privredu BiH velik i značajan, a sad smo dobili i službenu potvrdu.

A. Što su glavni zaključci studije koju su za vašu kompaniju sačinili Ekonomski institut Sarajevo i Ekonomski fakultet Univerziteta u Sarajevu?

M: Podaci su pokazali da MCBH godišnje podržava bosanskohercegovačku privredu u iznosu od oko 80 miliona KM, od čega je 35 miliona KM direktan doprinos. Pored toga, svaka konvertibilna marka direktnog doprinosa MCBH-a generiše i 1,27 KM indirektnog doprinosa privredi. Od 2018. do 2020. MCBH je u BiH prodao u prosjeku 77 miliona litara piva godišnje. Ukupno gledano, kupci s bosanskohercegovačkog područja u tom su vremenu potrošili gotovo 300 miliona KM na proizvode koje distribuira MCBH, a skoro jedna trećina ukupnog prihoda Molson Coorsa BH predstavlja direktan prihod za budžet BiH.

A. Koji je vremenski period analizirala studija?

M: Zaključci su izvučeni na osnovu podataka iz fiskalne 2018., 2019., te 2020. godine. Dakle, govorimo samo o ove tri godine, nismo se bavili projekcijama poslovanja u budućnosti, niti smo uzimali u obzir poslovanje prije 2018.

A. Šta ste sve analizirali?

M: Analizirali smo direktne, indirektne, te izazvane učinke našeg poslovanja u BiH te razmotrili i širu sliku i naš širi uticaj.

A. Koliko ste prema rezultatima istraživanja isplatili primjerice za poreske obaveze i što biste još istaknuli među zaključcima studije?

M: Istraživanje je pokazalo da je kompanija u analiziranom periodu za poreske obaveze ukupno isplatila 79,8 miliona KM, dok su 12,7 miliona KM iznosile neto plate direktno isplaćene zaposlenicima Molson Coorsa uvećane za socijalne doprinose za zaposlenike po različitim osnovama. Ostvarena dodana vrijednost u kompaniji na godišnjem nivou iznosi oko 33 miliona KM ili 0,1% bruto domaćeg proizvoda Bosne i Hercegovine. Sredstva koja Molson Coors sistem troši na nabavke robe i usluga na domaćem tržistu (nešto iznad 9 miliona KM), ukupna ulaganja (oko 5 miliona godišnje) i trgovinske marže (u lancima distribucije) pokretač su širih ekonomskih uticaja koje Molson Coors sistem u zemlji podržava.

A. Osim kroz poreze i druga davanja državi, kako još Molson Coors BH utiče na bosanskohercegovačko gospodarstvo? Kakav je vaš uticaj na radna mjesta?

M: Studija je analizirala i naš doprinos radnim mjestima u BiH. Podsjetimo i da smo već godinama nositelj certifikata Poslodavca partner na što smo iznimno ponosni jer je on potvrda da smo postavili visoke standarde brige o zaposlenicima te da smo zaista jedan od najpoželjnijih poslodavaca u BiH. Broj zaposlenih u razmatranom periodu neprestano je rastao te smo u 2021. godini imali ukupno 122 zaposlena. Poređenja radi, 2012. smo imali svega 32 zaposlena. Ukupan broj radnih mjesta tokom promatranog razdoblja u BiH ekonomiji koji su rezultat poslovanja Molson Coors sistema kontinuirano raste - povećan je sa 190 u 2017. na 271 radno mjesto u 2021. godini. To su dakle ona radna mjesta koja mi svojim poslovanjem indirektno stvaramo u industrijama s kojima sarađujemo. Ukratko, jedno radno mjesto u Molson Coors podržava dodatnih 1,22 radna mjesta naših dobavljača i partnera.

A. Kolika su davanja kompanije državi po jednom zaposlenom?

M: Prosječna godišnja plata u 2020. iznosila je znatno više od bosanskohercegovačkog prosjeka. Također, treba skrenuti pažnju na činjenicu da u slučaju kada se ukupan iznos PDVa, akciza, poreza na dobit, na lični dodatak i doprinosa koje Molson Coors godišnje uplaćuje, podijeli sa brojem zaposlenih u Molson Coors BH, dolazi se do iznosa od oko 300 tisuća KM različitih davanja prema državi po jednom zaposlenom. To je 15 puta veći iznos u odnosu na prosječan iznos uplata po zaposlenom u ekonomiji BiH.

A. Možemo li na primjeru jednog proizvoda prikazati vaša davanja državi?

M: Ukoliko kupac potroši jednu konvertibilnu marku na jedan proizvod naše kompanije, na primjer Jelen pivo, kompanija od tog iznosa direktno uplaćuje 0,30 KM budžetima na različitim nivoima vlasti ili fondovima u Bosni i Hercegovini. Od toga 0,18 KM Molson Coors direktno plaća kroz akcize na pivo. Drugim riječima, skoro jedna trećina ukupnog iznosa koji kupac potroši na Molson Coors proizvode predstavlja direktan prihod za budžet Bosne i Hercegovine.

A. Pored svega navedenog Molson Coors BH je prepoznat kao kompanija koje je društveno odgovorna te doprinosi lokalnoj zajednici i kroz brojne druge aktivnosti. Ako govorimo o društvenoj odgovornosti, kakvi su planovi kompanije ove godine?

M: MCBH ima aktivnu i značajnu ulogu u postizanju dobrobiti svih u Bosni i Hercegovini. Kroz brojna ulaganja i aktivnosti, pružamo izuzetnu podršku pojedincima i zajednicama koje to najviše trebaju, promoviše odgovorno konzumiranje alkoholnih pića, te posebnu brigu vodi i o zaštiti životne sredine. Jelen pivo tako i ove godine nastavlja s društveno odgovornim projektom „Heroji među nama“ za podršku osobama s invaliditetom, a kreće i novi niz akcija čišćenja u sklopu Žujine kampanje „Čuvaj, pazi, ne bacaj!“. Osim toga, MCBH je već bezbroj puta pokazao da je pouzdan partner zajednici u kojoj posluje i to pružanjem pomoći u vanrednim situacijama, kao što je COVID 19 pandemija, ali i brojnim drugim okolnostima.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.