Nesavjesni vozači u BiH, koji svakodnevno ugrožavaju svoj, ali i živote drugih učesnika u saobraćaju, do sada su dug na ime neplaćenih kazni povećali na više od 80 miliona KM.
ALARMANTNO
Apsolutni rekorder je muškarac iz Sarajeva, koji ima dug u iznosu od 269.443,6 KM
Oduzeta vozila na depou MUP-a Kantona Sarajevo. Avaz
Nesavjesni vozači u BiH, koji svakodnevno ugrožavaju svoj, ali i živote drugih učesnika u saobraćaju, do sada su dug na ime neplaćenih kazni povećali na više od 80 miliona KM.
Prema najnovijim podacima Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA), ukupan dug vozača za neplaćene saobraćajne prekršaje, na dan 31. maj ove godine, iznosi 80.359.215,59 KM.
Prema iznosu duga, apsolutni rekorder je muškarac iz sarajevske općine Stari Grad, koji duguje 269.443,6 KM. Nakon niza zahtjeva MUP-a Kantona Sarajevo nadležni sud je tek ove godine izdao nalog da mu se oduzme automobil. On je upravljao motornim vozilom bez položenog vozačkog ispita.
To je jedini vozač u BiH koji ima šestocifreni iznos duga. Prema visini iznosa novčanih kazni, na drugom mjestu je vozač iz Maglaja, koji duguje 80.320,2 KM. Iza njega slijedi vozač iz Distrikta Brčko BiH s dugom od 77.449,4 KM.
Među deset najvećih dužnika su i vozač iz Hadžića koji je sakupio 72.953,6 KM duga, a slijedi ga vozač iz Bosanske Krupe sa 69.481 KM. U Prijedoru i Modriči vozači duguju 67.617,2 KM, odnosno 67.219,4 KM. Osmi na listi je još jedan vozač iz Distrikta Brčko BiH, koji duguje 66.448,5 KM, a slijede ga vozači iz Gradačca sa 65.811,4 KM i s Ilidže sa 60.625,6 KM duga.
Tatarević: Svaki kanton postupa drugačije. Avaz
Kako bi se stalo ukraj višestrukim prekršiocima, policija je već odavno uvela praksu oduzimanja vozila. Sudski vještak saobraćajne struke iz Sarajeva Adnan Tatarević kaže da efikasnost ove mjere nije ista u svim kantonima.
- Svaki kanton postupa drugačije. Koliko mi je poznato, u Zeničko-dobojskom kantonu je jedno vrijeme bila vrlo dobra saradnja sudske vlasti i policije, pa su to oni vrlo efikasno rješavali, dok znam da je u Sarajevu to išlo daleko težim putem i da je tu bilo problema. Vozači su imali po desetine hiljada maraka neplaćenih kazni, a i dalje su vozili automobile kojima su napravili prekršaje. U Sarajevu, koliko mi je poznato, zbog toga nema efikasnosti u poduzimanju tih mjera - kaže Tatarević.
Dodao je da je poražavajuće da postoje vozači koji duguju hiljade maraka.
- Generalno se mora poraditi na tome. Ne treba čekati da se desi tragedija. Ništa drugo ne možemo ni očekivati od takvih vozača, jer su to višestruki ponavljači prekršaja - napominje Tatarević.
Poznato je da ni registracija vozila ni produženje vozačke dozvole nisu mogući dok se kazne ne izmire pa su se građani dosjetili da vozila prepisuju na druge osobe. I prinudna naplata, koja se prosljeđuje Poreznoj upravi, nemoguća je ukoliko dužnik ne posjeduje imovinu ili redovna primanja. Zbog toga ima slučajeva da se novčana kazna pretvara u zatvorsku.
Najviše novca duguje se za prekršaje prekoračenja brzine u rasponu od 10 do 20 kilometara na sat iznad ograničenja. Slijede vožnja bez važeće vozačke dozvole, nekorištenje sigurnosnog pojasa, nedostatak opreme, te vožnja bez položenog vozačkog ispita.
OGLASILA SE LOKALNA VLAST
ŠAPAT ZVIJEZDAMA
UBILAČKI DESPOT
BIVŠI ALFA I OMEGA DINAMA
JE LI POTREBNO?