Vijećnici Naroda i Pravde u Općini Centar su pokrenuli inicijativu za opoziv načelnika Srđana Mandića, a nakon toga su poručili da građani daju konačnu ocjenu o njegovom neradu.
- Na današnjoj, 31. redovnoj sjednici Općinskog vijeća Centar Sarajevo, Klub vijećnika Naroda i Pravde u Općinskom vijeću Centar Sarajevo podnio je, zajedno s ostalim vijećnicama i vijećnicima, inicijativu za pokretanje postupka opoziva općinskog načelnika Srđana Mandića, te je Općinsko vijeće podržalo ovu inicijativu i donijelo Odluku o pokretanju opoziva načelnika Općine Centar Sarajevo.
O opozivu načelnika, građani općine Centar će odlučivati u nedjelju, 17.09.2023. godine tajnim glasanjem od 07:00 do 19:00 sati.
Želimo javnosti navesti tačne razloge potpunog gubitka političke podrške za načelnika Mandića, odnosno podnošenja navedene inicijative kao i podrške odluci o pokretanju opoziva načelnika, iako su većini građana, posebno onima koji redovno komuniciraju s izabranim vijećnicima, ovi razlozi itekako poznati.
Predizborna obećanja
1. Nedostatak kapitalnih projekata – neispunjavanje predizbornih obećanja
Kapitalnih projekata – implementiranih na području općine Centar jednostavno nema, iako novca itekako ima, a pozivamo sve zainteresovane da ovo pitanje postave i načelniku Mandiću, pa da vide koji će odgovor dobiti. Činjenično stanje je da je za 2022. godinu – izvršenje budžeta za kapitalna ulaganja bilo na mizernih 37%, dok je ukupno izvršenje budžeta jedva 50% a što se ponavlja iz godine u godinu od početka mandata načelnika, unatoč rekordnim iznosima usvojenih budžeta Općine Centar (u 2022. godini budžet iznosio 64 miliona, u 2023. čak 80 miliona!) I ne, ne smatramo da je tzv. „Sarajevski ćilim“, odnosno svečano otvorenje trotoara koji je koštao nevjerovatnih 1.700.000 KM (i to ne znamo da li je konačna cifra - podsjećamo da je u budžetu za 2022. godinu prvobitno predviđen iznos od 1.300.000 KM za ovaj razočaravajući trotoar) kapitalni projekt, naprotiv jedini „projekat“ koji je načelnik Mandić izvršio (bolje da nije) nije uopće njegov projekt, već projekt bivšeg načelnika Ajnadžića! Štaviše, poznato je notorno protivljenje načelnika Mandića ovom projektu, a zašto je došlo do promjene mišljenja, ali i povećanja novca u budžetu za njega, neka građani sami ocijene. Dodatno, ovaj famozni projekt je trebao biti gotov u martu tekuće godine, a „svečano“ je otvoren jučer. Dakle, umjesto svojih predizbornih obećanja – projekata, načelnik Mandić izvršava projekte svojih prethodnika, koji su itekako poznati po „otvaranju trotoara i drugih prikaza 'hljeba i igara'“.
2. Nema kapitanih projekata – ali nema veze – jer nema ni tekućeg održavanja!
Nedostatak vizije i kapitalnih projekta načelnika Mandića možda i ne bi tako teško pao građanima općine Centar da se tekuće održavanje i uređenje općine Centar redovno izvršava. Nepokošena trava u gotovo svakoj mjesnoj zajednici je odlika vladavine načelnika Mandića kao i prljave ulice općine, odnosno smeće koje se topi na +40 (kao da načelnik Mandić nije imao iskustvo u radu u komunalnoj privredi). Većina mjesnih zajednica nemaju riješena dječija igrališta, iako je to bilo jedno od eklatantnih predizbornih obećanja načelnika Mandića posebno u padinskim mjesnim zajednicama koje su mu najzad i dale najveću, opredjeljujuću podršku. Također, u mjesnim zajednicama u ravnici – rješavanje višegodišnjeg problema saobraćaja u mirovanju, odnosno parkiranja vozila građana i stanovnika općine Centar nije ni pokrenuto. A da ne spominjemo da u nekolicini mjesnih zajednica i dalje osnovne ljudske potrebe – poput kanalizacione mreže i redovne opskrbe vode – u 2023. godini, u općini s jednim od najvećih budžeta u državi (veći i od pojedinih kantona) – jesu misaone imenice!
Protupravne odluke
3. 3N – Netransparentnost, neodgovornost i (jednostavno) nerad!
Načelnik Mandić i dalje, treću godinu mandata, upravu Općine Centar organizuje na osnovu protupravne Odluke o osnivanju i djelokrugu općinskog organa uprave koju je sam donio (iako je po Zakonu vijeće jedino nadležno da donese takvu odluku – a što je potvrdio i Ustavni sud). Na osnove takve, protupravne odluke, donesen je i Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta na osnovu kojeg se raspisuju javni konkursi u Općini, čija je zakonitost i validnost također upitna. Ujedno, načelnik Mandić nikada Vijeću nije dostavio broj ugovora o djelu koje je sklopio od početka mandata, a koji je, prema našim informacijama, bliže trocifrenom nego dvocifrenom broju. Dodatno, i ono malo što načelnik Mandić (pokuša) uraditi pod velom je indicija o nesavjesnom trošenju budžetskog novca poput spomenutog trotoara, ali i rekonstrukcije mosta Festina lente za koji je prvobitno bilo predviđeno 205.000 KM, dok nas je rekonstrukcija koštala na kraju čak 401.000 KM, i to uz izvođača – Dinalsa d.o.o., preduzećem s kojim načelnik redovno radi, a koje je poznato i po radu na famoznom kiosku od 250.000 KM.
Da zaključimo, načelnik Mandić ne poštuje budžet koji je Vijeće usvojilo, ne poštuje Vijeće, ne poštuje zahtjeve savjeta mjesnih zajednica, i najzad ne poštuje zahtjeve građana, koji su nam bezbroj puta iskazivali nezadovoljstvo radom načelnika Mandića i na osnovu čijih zahtjeva i pokrećemo ovaj opoziv.
S tim u vezi, neka svi građani općine Centar daju posljednju ocjenu o neradu načelnika Mandića na referendumu 17.09.2023. godine na kojem jasno pozivamo da se potvrdi opoziv načelnika Mandića - naveli su iz NiP-a Centar.