Sve više političara u Bosni i Hercegovini koristi društvene mreže za komunikaciju s potencijalnim glasačima.
Za vrijeme lokalnih izbora 2020. godine imali smo priliku vidjeti pravu bitku na društvenim mrežama dvojice kandidata za gradonačelnika Banje Luke, Draška Stanivukovića i Igora Radojičića.
Pobjedi koju je odnio Stanivuković, sasvim sigurno, u određenoj mjeri doprinijele su i društvene mreže, ali i puni kapacitet koji je sadašnji gradonačelnik Banje Luke iskoristio.
Slabije koriste
Najbrže rastuću mrežu TikTok domaći političari, pak, slabije koriste nego Facebook, Instagram, Twitter. Osim Stanivukovića, na TikToku su i potpredsjednik RS Ćamil Duraković, delegat u Domu naroda Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine Haris Zahiragić, prošlogodišnja kandidatkinja za predsjednicu RS Jelena Trivić, zastupnik u Predstavničkom domu Parlamenta Bosne i Hercegovine Saša Magazinović...
Članovi Naše stranke oglašavaju se putem stranačkog naloga, kao i članstvo SDP-a. Ova mreža, očigledno, još predstavlja novinu za većinu bosanskohercegovačkih političara. Što se tiče broja pratilaca, najviše ih ima Stanivuković. Njega na Tiktoku prati više od 52.000 osoba, Durakovića gotovo 3.500, Zahiragića i Trivić oko 3.000.
Patike i čarape
Mladi gradonačelnik Banje Luke nedavno je iskoristio TikTok za obračun s kontroverznim reperskim dvojcem iz Srbije "Desingerica i Pljugica“, koji su došli u žižu interesiranja medija „udaranjem“ publike patikama i bacanjem čarapa u publiku.
Zbog toga je Stanivuković odlučio da im zabrani nastup u tom gradu. Objave koje je na TikToku postavljao u vezi s tim pregledane su 2,5 miliona puta i sakupile su više 120.000 lajkova, što je 15 posto od ukupnog broja lajkova koje je dobio na ovoj mreži za godinu, koliko je prisutan. Može se reći da je ovim „obračunom“ Stanivuković itekako profitirao.
Zabraniti u BiH
Dok neki političari TikTok uspješno koriste za širenje glasačke baze, zastupnik u Predstavničkom domu Federacije BiH Sanel Kajan (DF) je u maju ove godine apelirao na zastupnike u Parlamentu BiH da od Ministarstva komunikacija i drugih nadležnih organa traže da TikTok bude onemogućen na teritoriji Bosne i Hercegovine.
- Ako time spasimo samo jedan dječiji život, uspjeh je neizmjeran - napisao je Kajan na svom Facebook profilu.
Na račun TikTok prepucavanja s kontroverznim reperskim duom iz Begrada, Stanivuković je sakupio 2,5 miliona pregleda i više od 120.000 lajkova, što je 15 posto od ukupnog broja lajkova koje je dobio na ovoj mreži za godinu, koliko je prisutan.