RAZGOVOR ZA "AVAZ"

Predsjednik PKFBiH Mirsad Jašarspahić: Pad izvoza bh. industrije traži reakciju

Svaki poremećaj na globalnom tržištu, posebno na prostoru EU, direktno se odražava na domaće, izvozno orijentirane kompanije

Mirsad Jašarspahić. Fena

Alen Bajramovic

5.2.2024

Godišnji pad izvoza industrije skoro za petinu samo ilustrira osjetljivost bh. ekonomije, koja je ovisna o mnogo faktora, kazao je za „Avaz“ predsjednik Privredne komore FBiH Mirsad Jašarspahić. Svaki poremećaj na globalnom tržištu, posebno na prostoru EU, direktno se odražava na domaće, izvozno orijentirane kompanije, a značajan finansijski pad izvoza svakako traži reakciju.

Smanjenje privredne aktivnosti

- Uzrok smanjenja izvoza je smanjenje privredne aktivnosti u EU, kao glavnom izvoznom partneru bh. kompanija. Nemamo precizne podatke, ali veliki dio izvoza odnosio se na čelik iz Mitala, a znamo da je prošla godina bila godina zastoja ove vrste proizvodnje. Izvoz električne energije je također bio ranije značajniji. U ovakvoj situaciji bitno je da nadležne institucije slušaju glas privrede, da se istražuju i ispituju eventualne posljedice unaprijed više godina, a ne da se čeka – kaže Jašarspahić.

Smanjenje broja upita za ponude od glavnih igrača u globalnim lancima snabdijevanja danas uzrokovat će manji broj narudžbi i ugovorenih poslova za naše kompanije.

- U tom slučaju je vrlo bitno da kompanije pokušaju da pronađu druga tržišta, da se promovišu što više na međunarodnih sajmovima, da se o kvalitetu bosanskohercegovačkih proizvođača čuje. S druge strane, značajno je da se u budžetima resornih ministarstava ostavlja prostora za podršku svakoj vrsti poboljšanja poslovanja - uvođenju novih tehnologija, inovacijama, energetskoj efikasnosti, svemu što može voditi ka boljoj produktivnosti i dodatnim zapošljavanjima – ističe Jašarspahić.

Pomoć diplomatske mreže

Jašarspahić potvrđuje da bi mreža diplomatsko-konzularnih predstavništava u svijetu mogla pomoći prevladavanju krize, jer, kako kaže, diplomatija postoji i zbog promocije domaćih proizvoda i ekonomskih potencijala.

- Mislim da se u svakom pojedinačnom sektoru treba razmotriti koji su to strateški proizvodi i koja su to strateška tržišta na koja bi ih bh. proizvođači mogli izvesti. Nama to i dalje ostaju zemlje EU, ali i EU je široko područje, a osim toga imamo mogućnost otvaranja bilateralnih razgovora s drugim tržištima u Mediteranu – sjeverna Afrika, Turska, Grčka, Italija, Španija, jer taj prostor ima kapacitet – dodaje Jašarspahić.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.