Napokon je došao kraj agoniji mostarskih pčelara. Tako je nakon pisanja "Avaza“ , vjerovatno, tokom uklonjen industrijski šećer s mjesta željezničke nesreće koja se još 10.marta dogodila u mostarskom prigradskom naselju Opine, a koji je bio uzrokom masovnog pomora pčela na području Mostara.
Prosulo se 202.520 kilograma šećera
U pet vagona teretnog voza koji su se prevrnuli, podsjetimo, nalazilo se 202.520 kg šećera.
U noći nesreće usljed kišnih padavina značajna količina šećera se istopila usljed čega su se formirale šećerne lokve koje su, kako smo pisali, a kako su to konstatirali i federalni veterinarski inspektori, intenzivno privlačile pčele.
- Pošto se radi o neprirodnom, a vjerovatno i zagađenom izvoru hrane za pčele, evidentno je ugibanje istih - stajalo je u odgovoru koji smo dobili od Federalne uprava za inspekcijske poslove.
Također, inspektori su naveli i da su na licu mjesta evidentirali kako je dio šećera pokriven folijom koja je učvršćena kamenjem i paletama.
- Pomenuto izgleda kao nedovršen posao i privremeno rješenje, a nije poznato ko je izvršio prekrivanje. Preostali dio industrijskog šećera, odnosno zatečene mase koji nije prekrivena, zaprljan je prašinom, blatom, kamenjem, zemljom i sl., ali i nekom crnom materijom koja podsjeća na ulje - naveli su u svom nalazu inspektori.
Odužio se postupak
I dok su mostarski pčelari okupljeni oko Pčelarskog društva "Vrijesak“ bili očajni i obraćali se svim institucijama, a jedinu nadu polagali u medije, dotle se cijeli postupak odužio u Upravi za indirektno oporezivanje (UIO) BiH, jer je, kazali su nam, uvoznik robe firma STUDEN-AGRANA Rafinerija šećera d.o.o. Brčko podnio zahtjev za otpis robe. U pet vagona koji su se prevrnuli nalazilo se 202.520 kg šećera.
Da bi šećer mogao biti uništen pod carinskim nadzorom, na lice mjesta je, u skladu s procedurom, trebao izaći i sudski vještak poljoprivredne struke koji je to učinio 27.aprila, a tri dana poslije dostavio nalaz. Sačinjavanju zapisnika Carinske ispostave Mostar morao je prethoditi zahtjev za uništenje robe pod carinskim nadzorom od "Željeznica FBiH“. Iz tog preduzeća su 8.maja u UIO poslali dopis kojim su ih obavijestili da će „zahtjev za uništenje robe pod carinskim nadzorom podnijeti čim sklope ugovor sa komunalnim preduzećem za zbrinjavanje otpada i da očekuju da će to biti u roku od par dana“.
Podsjetimo, naša ekipa je u subotu, 11.maja na licu mjesta zatekla nepromijenjeno stanje kada smo objavili tekst naslovljen "Kako je prosuti šećer postao važniji od masovnog pomora pčela u Mostaru".