Kako bi Bosna i Hercegovina napravila značajan iskorak ka održivijem modelu poslovanja nužna je tranzicija ka cirkularnoj ekonomiji. Trenutna visoka stopa potrošnje resursa u kombinaciji s niskom razinom reupotrebe i reciklaže jasno ukazuje na neodrživost postojećeg sistema. Promjena zahtijeva transformaciju linearnih modela poslovanja i treba da uključi sve aktere: institucije, industriju, distributere i potrošače – zaključak je konferencije „Otpad - resurs za razvoj cirkularne ekonomije u BiH“
Konferencija
Konferencija, koju je danas u Sarajevu upriličila Privredna/Gospodarska komora Federacije BiH i konsultantska kompanija nLogic Advisory, okupila je lidere u industriji koji na svom primjeru pokazuju kako uz pomoć inovacija i promjene načina razmišljanja otpad pretvoriti u novi proizvod, te na taj način riješiti problem otpada i provoditi principe cirkularne ekonomije.
- U cirkularnoj ekonomiji cilj je vratiti materijale iz proizvoda na kraju vijeka trajanja u novi proizvod. U našem slučaju, to je sirovi carbon black, koji se dobija iz automobilskih guma na kraju vijeka trajanja, a novi proizvod obnovljeni carbon black proizveden na samoodrživ i po okoliš potpuno siguran način. Konkretno, utičemo na rješavanje problema deponija automobilskih guma kao i deponija onečišćenog carbon blacka, koji zajedno prave nesagledive štete po okoliš i pružamo proizvod čija daljnja upotreba dodatno smanjuje emisije CO2 - rekla je Hanadi Džabić, generalna direktorica RCB Nanotehnologija.
Pored novih ekonomskih mogućnosti, cirkularna ekonomija donosi i ekološku održivost, doprinoseći smanjenju emisije CO2 i otvara nova „zelena“ radna mjesta. Te prednosti čine cirkularnu tranziciju vrijednom truda i investicija, uprkos njenoj kompleksnosti.
Model cirkularne ekonomije
- U prelasku na model cirkularne ekonomije pet je oblasti koje smatram svojevrsnom mapom puta za buduću saradnju vlasti na različitim nivoima u BiH i nas privrednika iz različitih sektora. To je regulatorni okvir i državne subvencije, vještine uposlenika i troškovi kompanija, te potražnja potrošača - objasnila je Džabić.
RCB Nanotehnologija je na svom primjeru pokazala da su proizvodi na kraju vijeka trajanja resurs koji čeka da bude prepoznat i iskorišten.
- Svaki takav proizvod ima potencijal da postane sirovina za novi proizvod, energija za naše zajednice i rješenje za ekološke izazove. Promjenom perspektive, otvaramo vrata ka brojnim mogućnostima za inovacije i održivost - zaključila je Džabić.