Upozorenja građanima da ne nasjedaju na pokušaje prevaranata koji nastoje zloupotrijebiti podatke ovog javnog preduzeća, iz "BH Pošte" sve su učestalija. Pokušaji phishinga lažnim predstavljanjem trećih lica kao “BH Pošta” Sarajevo dešavaju se u kontinuitetu od 2022., s periodima pojačanog obima i intenziteta u kojima stiže veći broj upita korisnika, kazali su za “Avaz” u Odjeljenju informiranja “BH Pošte”.
Lažni oglasi
- Posljednjih dana smo zaprimili veći broj upita vezanih za lažne SMS poruke u formi “obavijesti” o dospjeću pošiljke, gdje se traže podaci o adresi kako bi se navodna pošiljka “mogla isporučiti”. Lica najvjerovatnije pokušavaju zloupotrijebiti bankovne podatke korisnika, koriste oficijelni naziv i logo “JP BH Pošta”, kako bi izgledalo da je način na koji se vrše prevare i otuđenja legitiman način poslovanja “JP BH Pošta”. Ovaj tip pokušaja prevare je zabilježen u većem intenzitetu i protekle godine, u istom periodu – navode u odgovorima.
Drugi najčešći vid pokušaja prevare su lažni oglasi u kojima se prodaju “nepotraženi i izgubljeni paketi”. Ovi oglasi uglavnom targetiraju korisnike društvenih mreža Facebook, Instagram i TikTok. Zabilježeni su i pokušaji prevare direktnim kontaktom korisnika web platformi za kupoprodaju i pozivima na prijavu za novčane grantove, državne subvencije...
- Zajedničko za sve vidove pokušaja prevare je da se lica lažno predstavljaju kao “JP BH Pošta” i da će u jednom momentu tražiti lične podatke građana, najčešće ime, prezime i broj bankovne kartice, uz krinku da se obavlja neki vid potrebne novčane transakcije - plaćanje dostave, dopuna podataka i slično. Nakon ovoga slijedi pokušaj krađe novca sa bankovnog računa – naglašavaju iz BH Pošte.