Zakoni o zaštiti ličnih podataka i graničnoj kontroli BiH su usaglašeni i čekamo priliku da ih usvojimo, izjavio je za “Dnevni avaz” ministar komunikacija i prometa BiH Edin Forto. Komentirajući otkazivanje sjednice Vijeća ministara BiH, dodaje da je velika šteta što gubimo vrijeme. Sastanak na vrhu EU i zapadnog Balkana je 18. decembra, a 19. i 20. sjednica Evropskog vijeća.
- Do nas je hoćemo li se naći na dnevnom redu na način na koji bismo mi to voljeli. Ako se to ne desi u decembru, desit će se u martu, kao što ni prošle godine nismo uspjeli u decembru, pa smo u martu dobili odluku o otvaranju pregovora. Međutim, velika je šteta što gubimo vrijeme – kaže Forto.
Dvije i po godine
Sredstva iz Plana rasta čekat će BiH, dodaje, ali reforme koje su nam potrebne važnije su od novca, jer one nas čekaju u pregovorima o članstvu u EU.
- Jako je bitno da pokažemo kapacitet da možemo 100 reformi uraditi za dvije i po godine. To je nešto što se traži od nas. Ovo sada je pokazna vježba – pojašnjava.
Nakon što su u nekoliko gradova FBiH stranke trojke, prvenstveno SDP-a, stupile u koaliciju sa SDA, Forto ne vidi da bi se takav trend mogao prenijeti na više nivoe. Lokalni nivo smatra specifičnim, ali tamo gdje je važno trojka opstaje.
- U Centru smo pokazali da trojka ima većinu, nadam se da je na redu Novo Sarajevo, u Starom Gradu smo zajedno glasali. Bitno je da se tamo gdje je to moguće ide u formiranje stabilnih većina, a gdje nije pojavljuju se razne kombinacije. Naša stranka nastoji, a nadam se da govorim u ime trojke, da popravi nešto što je zanemareno u dužem periodu, pa i 20 godina unazad. Zadatak trojke na državnom nivou je da otkočimo naš evropski put, na federalnom da poboljšamo infrastrukturu i život građana i olakšamo poslovanje firmama, a u KS da popravimo kvalitet život stanovnika. Građani će to za dvije godine ocijeniti – kaže Forto.
Svi modeli
Lavinu reakcija izazvala je odluka o smjeni uprave Aerodroma Sarajevo, a Forto tvrdi da ona nema veze s njegovim eventualnim davanjem pod koncesiju. Ne shvata zašto je to najkontroverznija tema u javnosti i naglašava da koncesija ne znači prodaju ovog aerodroma.
- Moj stav je da treba ozbiljno razmotriti sve modele upravljanja. Treba donijeti dobru odluku o tome kako želimo da se Aerodrom dalje razvija. Otprilike 120 miliona KM je procjena sljedećeg talasa ulaganja i treba se odlučiti hoće li to raditi neko ko će njime upravljati, ili da se zaduže Vlada FBiH i Aerodrom. Da li će se nečim upravljati bolje ili lošije, to je debata koju trebamo imati, a ne da sve stavljamo pod osjećaje patriotizma i mahanja zastavama. Tvrdim da Aerodrom ne treba da donosi profit i da bude baza zapošljavanja za stranke, već da proizvede što veći obim putnika i što veći broj destinacija – ističe Forto.
Direktor nije želio da radi
Forto kaže da je u oblasti željeznica pokrenuo međunarodne procese u vezi s reformama i unapređenjem infrastrukture.
- Prethodni direktor nije pokazivao veliku želju da radi bilo šta od ovoga, a u najvećoj krizi, nakon prekida saobraćaja, nije pokazivao želju da napravi iskorak kako bi se smanjila šteta i za samu firmu, ali i cijelu privredu. Nova uprava pokazuje mnogo veću agilnost. Nadam se da će uspjeti da u vrlo kratkom roku vrati promet, a onda ćemo pričati o planovima u vezi sa željeznicom – ističe Forto.