Teška željeznička nesreća kod Novske u kojoj je poginulo troje, a povrijeđeno 12 ljudi, potaknula je pitanja o sigurnosti i održavanju željezničkog saobraćaja.
O tome je danas u emisiji Hrvatskoga radija "U mreži Prvog" govorio šef Sindikata mašinovođa Hrvatske Nenad Mrgan.
Mrgan kaže kako je za danas najavljena konferencija za medije na kojoj će se govoriti o neospornim dokazima o neispravnosti te nefunkcionalnosti sigurnosnih uređaja između kolodvora Okučani i Novska u vrijeme vožnje voza.
Mrgan ističe kako niko ne želi iznositi optužbe niti uticati na tok istrage te da nitko ne želi prejudicirati što se tamo dogodilo.
- Sigurno je da je došlo do pogreške mašinovođe u spletu okolnosti. Upitno je zašto se mašinovođa prethodnog voza zaustavio na pruzi. Imamo neke informacije da on tamo i stanuje. Znamo da se radi o čovjeku starije dobi, koji je dobio otkaz u prethodnoj firmi, znamo da je izgubio zdravstvenu sposobnost drugostepenske komisije da ne može upravljati vozom, kasnije je on tu dozvolu negdje ishodio. A to je ono na što želimo upozoriti da veliki broj mašinovođa kod određenih privatnih prijevoznika radi iz penzije i rade nakon toga što su izgubili zdravstvenu sposobnost - rekao je Mrgan gostujući "U mreži Prvog".
Mrgan kaže kako treba utvrditi zašto je voz uopće zaustavljen i jesu li u pitanju bili neki privatni razlozi.
- Mi sumnjamo da je tu bilo bespotrebno zaustaviti voz. Ako je primijetio neke neispravnost, trebao je to napraviti na kolodvoru Okučani ili na idućem kolodvoru. Nije bilo razloga da se zaustavlja na otvorenoj pruzi - rekao je sindikalac.
Alana Vukić, direktorica Agencije za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom saobraćaju, rekla je kako nema nikakvih informacija o detaljima koje je iznio Mrgan.
Rekla je da će se danas nakon završenog uviđaja otvoriti istraga. Rekla je da navedene detalje ne želi i ne može komentirati.
Državni sekretar za željeznički saobraćaj u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Alen Gospočić apelirao je na one koji iznose određene činjenice da to prestanu raditi.
- Tok izvidnog postupka i sama istraga pokazat će ko je napravio propust - kaže Gospočić te dodaje da on ima određene informacije, ali da ih neće iznositi u javnost.
- Postoje tijela od Državnog odvjetništva, policije, a postoji i službeno tijelo koje je formirano na nivou društava i u konačnici Agencija. Oni će dati nakon završetka istrage konačni sud o svemu tome. Bitno je kako je koordinacija između tih tijela prisutna, te će se oni i sastati - rekao je Gospočić "U mreži Prvog".
Mrgan se slaže da se sve informacije ne trebaju iznositi u javnost, ali smatra kako određene stvari ulijevaju nepovjerenje u sistem. Vukić dodaje kako postoji veliki broj prijevoznika, no da Agencija nije povezana niti s jednim prijevoznikom.
Mladen Nikšić, profesor sa zagrebačkog Prometa, ističe kako je dionica Okučani-Novska jedna od najmodernijih dionica željezničkih pruga u Hrvatskoj. Kaže da je obnovljena te da ima najnoviju opremu.
- Mnoge se stvari brkaju. Recimo, uređaji koji su bili na kolodvoru u Okučanima neispravni od onih koji su se nalazili u tom sistemu, automatskih pružnih blokova. No, nešto se očito dogodilo. Izgleda da je izlazni signal iz kolodvora Okučani bio neispravan i da je vjerojatno za to dobio nalog mašinovođe putničkog vlaka da na to pripazi, jer mu je prometnik dao znak umjesto signala, a isto tako treba reći da je na području kolodvora Okučani nalazi se jedan željezničko-cestovni prijelaz, čiji su prema i uređaji bili neispravni, ali to nije dio ovog automatskog pružnog bloka - rekao je profesor Nikšić "U mreži Prvog".
Gospočić tvrdi kako je oprema na nekim dionicama stara, ali potpuno ispravna te da se održava.