SIGURNOST

Lider Sjeverne Koreje putuje samo ovim misterioznim blindiranim vozom

New York Times

28.3.2018

Vođa Sjeverne Koreje Kim Jong-un je u posjetu svom kolegi, kineskom predsjedniku Si Ðinpingu,doputovao u privatnom i naoružanom vozu, koji je u vlasništvu njegove porodice decenijama.

Misteriozni voz je u ponedeljak uvečer stigao na željezničku stanicu u Pekingu, a tek nekoliko dana kasnije zvanično je potvrđeno da je njime sjevernokorejski vođa otišao u prvu posjetu inozemstvu od kako je došao na vlast 2011. godine, piše New York Times.

Nije poznato koliko je i kada Kim koristio voz za putovanja kroz Sjevernu Koreju, ali je njegov otac, prema pričama, koristio voz za ekstravagantne žurke, teška opijanja i karaoke večeri tokom svojih putovanja po zemlji.

Voz je u potpunosti obojen u zeleno, a prozori su zatamnjeni, kako bi identitet putnika ostao tajan. Voz je u porodici Kim decenijama, a i njegovi otac i djed u sličnom stilu išli su na rijetka putovanja u inozemstvo.

Kim Il Sung je prvi koristio voz i bio mu je glavni štab za vrijeme Korejskog rata, a nastavio je da ga koristi i nakon toga.

Sjevernokorejska televizija je u decembru 2011. godine objavila kako je Kim Jong Il preminuo u ovom vozu za vrijeme jednog putovanja po zemlji.

Otac Kim Jong-una je najviše volio putovati vozom, jer se panično bojao vožnje avionom. Vozom je nastavio putovati i sadašnji vođa Sjeverne Koreje, jer se plaši da bi mogao  biti ubijen ako putuje na drugi način.

Većina onoga što se zna o vozu dolazi iz obavještajnih izvještaja, sjećanja službenih lica kojima je nekada bilo dozvoljeno da putuju vozom i rijetkim medijskim snimcima.

Vjeruje se da voz ima najmanje 90 luksuznih vagona s visokim osiguranjem. Prema izvještaju koji je napisan za vrijeme Kimovog oca, Kim Jong Ila, na putovanje uvijek ide flota od tri voza.

Prvi voz je zapravo “izvidnica” koji treba da provjeri stanje sigurnosti na pruzi i oko nje. Za njim ide voz u kojem se nalazi vođa i on kreće 20 minuta do sat vremena poslije prvog. U trećem vozu nalaze se članovi delegacije, osoblje, ostala oprema i zalihe.


Svaki vagon je blindiran i otporan na metke, zbog čega su puno teži od prosječnih vozova. Oni putuju maksimalnom brzinom od 60 kilometara na sat. Voz je opremljen najmodernijom komunikacionom tehnologijom.

Za vrijeme Kim Jong Ila, navodi se, da je 100 službenika osiguranja putovalo u prvom vozu kako bi istražili potencijalne bombe i druge prijetnje po život vođe i testirali sigurnost šina. Širom Sjeverne Koreje izgrađeno je 20 sigurnih kuća koje su se nalazile u blizini željezničkih stanica, a do kojih se moglo doći samo vozom.

Državni mediji su povremeno pratili lidere u vozu, prikazujući unutrašnjost pojedinih djelova.

U 2015. godini viđeno je da Kim Jong Un sjedi za velikim, bijelim stolom za koji se pretpostavilo da je konferencijski. Na snimku iz 2011. vidi se kako njegov otac Kim Jong Il sjedi za sličnim stolom. Na novijim snimcima jasno se vidi da u vozu postoji televizor sa ravnim ekranom i primijećen je laptop. Na nekim snimcima vođa je sjedio na plišanim sjedištima, držao sastanak u trpezariji i prisustvovao banketu u vagonu koji je obložen tamnim drvetom.

Osoblje koje se nalazi u vozu može da pripremi bilo koje jelo ruske, kineske, korejske, japanske i francuske kuhinje. Kimov otac je uvijek tražio da u vozu budu svjež jastog i druge svježe namirnice dok je putovao Sibirom u Rusiju, a skupocjena i poznata vina donošena su iz Francuske. On bi se opuštao uz serenadu, koju su mu mlade djevojke pjevale na korejskom i ruskom jeziku.

Nije poznato kako se sadašnji mladi vođa opušta dok putuje vozom, ali zna se da voli švajcarski sir, kristal šampanjac i konjak Henesi.

Sigurnosne mjere su posebno pojačane nakon eksplozije koja se dogodila na dijelu pruge 2004. godine u blizini kineske granice. Tada je poginulo više od 3.000 ljudi, a kružile su glasine da je to bio pokušaj atentata na Kim Jong Ila, čiji je voz nešto prije eksplozije prošao tuda.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.